رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: باید بتوانیم از قشر سالمند به عنوان قشر فعال در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی استفاده کنیم.

محسنی بندپی: مناسب سازی فضاهای شهری برای حضور فعال سالمندانبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در کارگاه تخصصی محیط دوستار سالمند در بین مسئولین NGO سازمان بهزیستی اظهار کرد: با افزایش امید به زندگی در کشور جمعیت سالمندان در سال 1429 با نرخ جمعیت زیر 15 سال برابر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: جامعه باید از تجربیات و اندوخته‌های این سالمندان استفاده کرده و در کارها و فعالیت‌های مدنی این افراد را به کار گیرند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در برنامه ششم، سالمندی باید یکی از شاخصه‌های اصلی بوده و برنامه ریزی‌ها برای این افراد به طور جدی پیگیری شود.

وی در خصوص فضاهای شهری برای سالمندان بیان کرد: باید فضاهای شهری را برای سالمندان مهیا کنیم تا شاخص‌هایی مانند آلودگی هوا و مناسب نبودن فضاها برای حضور سالمندان باعث خانه نشینی این قشر در جامعه نشود.

محسنی بندپی گفت: از آن جایی که حمل و نقل عمومی برای سالمندان مناسب نیست و طولانی بودن راه‌ها باعث خستگی این افراد می‌شود ما باید با ایجاد استانداردهای در این زمینه فضا را برای حضور این افراد در صحنه‌های اجتماعی مهیا کنیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار