افزایش بهای نفت خام برنت در پی افزایش تقاضای سوخت از سوی آمریکا

بهای نفت خام برنت روز چهارشنبه به دلیل کاهش ذخایر نفتی آمریکا و افزایش تقاضای سوخت از سوی این کشور بالا رفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، افزایش تقاضای سوخت از سوی آمریکا و کاهش ذخایر نفتی این کشور منجر به افزایش بهای نفت خام برنت شد. ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته 1.7 میلیون بشکه کاهش یافت و پیش بینی می شود ذخیره بنزین نیز تا 300 هزار بشکه کاهش یابد.

بهای نفت خام برنت به ازای هر بشکه 64.69 دلار و 99 سنت بوده است. در ماه اخیر بهای نفت پایه آمریکا به ازای هر بشکه ای 60.80 دلار و 83 سنت بوده است.

علی‌رغم افزایش تقاضا در آمریکا و آسیا امسال نرخ نفت از بشکه ای 65 دلار فراتر نرفته است. درحالیکه سال گذشته قیمت نفت خام برنت از بشکه ای 115 دلار بالاتر رفت.

عرضه بیش از حد نفت در حوزه اقیانوس اطلس باعث شده است  تاجران نفت تانکرهای سوخت را ماه‌ها روی دریا رها کنند. سرمایه گذاران امیدوارند تقاضای بالای آمریکا این مازاد نفت را برطرف کند. 

به گزارش آژانس اطلاعات انرژی ایالت متحده، عرضه بیش از حد نفت از چهار ماه پایانی سال گذشته آغاز شده و همزمان تغییرات محسوسی در قیمت نفت ایجاد شده است.

تقاضای بالای سوخت از طرف آمریکا، توفان‌های گرمسیری هفته اخیر و آتش سوزی های اخیر کانادا منجر به توقف تولید نفت و کاهش قیمت سه درصدی نفت خام برنت در هر بشکه شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار