روز چهارشنبه؛

بهای نفت خام در بازارهای جهانی افزایش یافت

افزایش تقاضای بازارهای جهانی و بروز برخی تردیدها درمورد رسیدن به توافق هسته‌ای ایران، بهای نفت خام را افزایش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  رویترز؛ بالا رفتن حجم تقاضا برای خرید نفت خام در آمریکا و احتمال شکست مذاکرات هسته‌ای با ایران، بهای نفت خام در بازارهای آسیایی را در اولین ساعات معاملات روز چهارشنبه ( 3 تیر) افزایش داد.

بهای جهانی نفت اخیرا رشد 1.11 دلاری (1.8 درصد) در هر بشکه را پشت سر گذاشته بود؛ اما در معاملات امروز بازارهای آسیایی با افزایش بهای دیگری مواجه شد. بهای نفت خام برنت دریای شمال امروز برای تحویل در ماه اوت (مرداد) با 8 سنت افزایش، به 64.53 دلار در هر بشکه رسید.
همچنین بهای نفت WTI آمریکا نیز - تحویل اوت - 13 سنت افزایش داشت و به 61.13 دلار در هر بشکه رسید. در معاملات روز گذشته، بهای نفت تگزاس 63 سنت افزایش یافته بود.

یکی از کارشناسان نفتی شرکت میتسوبیشی ژاپن اعلام کرد: هرچند حجم ذخایر نفتی آمریکا در بالاترین سطح خود قرار دارد؛ ظاهراً افزایش تقاضا پس از افزایش ذخایر نفتی آمریکا رخ داده است. به گفته این کارشناس قیمت هر بشکه‌ نفت معادل 60 دلار در ماه‌های آینده قیمت معمول بازار خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود تقاضای خرید نفت در آمریکا، ژوئن ( ماه جاری)، نسبت به ماه قبل، بین 1.4 تا 1.8 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

انستیتو پترولیوم آمریکا  API پیش‌بینی کرد تقاضا برای خرید نفت خام در آمریکا امسال به 19.41 میلیون بشکه در روز برسد که نسبت به 19.03 میلیون بشکه در سال قبل بیشتر است.

رسیدن به توافق هسته‌ای احتمالی با ایران و یا حتی به نتیجه نرسیدن آن قادر است تغییرات چشمگیری در بازار جهانی نفت بوجود آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار