تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند، در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

حفظ و صیانت از محیط زیست با راه‌اندازی کلبه بازیافت در شمال تهران

مجیدرضا سلطانی شهردار ناحیه 3 منطقه 3 در گفتگو با خبرنگارحوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،اظهار کرد: اولین کلبه بازیافت به منظور حفظ و صیانت از محیط‌زیست و مشارکت و ترغیب شهروندان برای جمع‌آوری پسماندهای خشک و تر و در ازای تحویل هر کیسه پسماند‌ خشک و دریافت یک برچسب راه‌اندازی می‌شود. 
وی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند پس از دریافت و جمع‌آوری لیبل‌ها و تحویل آنها به صورت هفتگی به کلبه‌ی بازیافت، مواد شوینده و بهداشتی دریافت کنند. 

وی در پایان گفت: کلبه‌ی بازیافت در ساختمان شهرداری ناحیه 2 در خیابان پاسداران، خیابان بهارستان دهم به شکل ساختمان کلبه‌ای احداث شده است. 

برگزاری آیین غبارروبی و عطرافشانی مساجد در سطح منطقه 10

مهرداد زنگنه‌فر، معاون امور شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه 10 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاراناظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و همزمان با دهه تکریم مساجد، غبارروبی 65 مسجد منطقه با همکاری و هماهنگی ائمه جماعات مساجد و مشارکت شهروندان اجرا می‌شود.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان یک فرصت ویژه و پتانسیل ارزشمند در جذب نسل جوان و نوجوان به فضاهای مذهبی است و برای همین با نیازسنجی‌های به عمل آمده بازپیرایی فضای سبز نظافت و پاکسازی معابر اصلی و فرعی، توزیع مخزن ویژه پسماند خشک در مساجد از دیگر برنامه‌های اجرای در منطقه هستند.

زنگنه فرد در پایان افزود: نصب تبلیغات محیطی با مضامین تبریک فرا رسیدن ماه رمضان، نورپردازی و آذین بندی تعدادی از مساجد محوری منطقه از اقدامات سازمان به مناسبت فرا رسیدن ماه ضیافت الهی است.


ایمنی کارگاه‌های عمرانی شمال شرق تهران افزایش می‌یابد

نرگس بهادری رئیس اداره تشکیلات و بهبود روش‌های شهرداری منطقه 4 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: به منظور افزایش ایمنی کارگاه‌ها و پروژههای شهرداری، دومین سمینار HSE مربوط به پیمانکاران معاونت امور  شهری و محیط زیست در منطقه 4 شهرداری تهران برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اولویت قراردادن ایمنی کارگران در پروژه‌ها و طرح‌های شهرداری این منطقه، تصریح کرد: از ابتدای سالجاری و با شروع بازرسی‌های ایمنی و حضور نمایندگان شرکت شهر سالم شهرداری تهران، عملکرد پیمانکاران حوزه خدمات شهری منطقه 4 مورد ارزیابی قرار گرفته است و در صورت بروز مشکلات ایمنی و یا زیست محیطی با متخلفان برخورد خواهد شد.

بهادری افزود: به منظور نظارت بهتر بر عملکرد پیمانکاران به صورت روزانه در 9 ساعت کاری نحوه فعالیت کارگاه‌های مربوط به معاونت‌های خدمات شهری، فنی و عمرانی و حمل و نقل و ترافیک توسط بازرسین ایمنی ارزیابی می‌شود. 


رئیس واحد HSE شهرداری منطقه 4 در پایان گفت: همچنین در این راستا الزامات کلی HSE در کارگاههای آموزشی به پیمانکاران آموزش داده خواهد شد. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار