به همت محققان کشور؛

مکمل آب آبیاری کشاورزی ساخته شد

با این مکمل می‌توانیم بین یک تا بیست هزار لیتر آب را در مصادف کشاورزی 10 تا 40 درصد کاهش دهیم و این میزان بالایی در صرفه جویی آب کشاورزی است‌.

محمد رضا سعید اخمر الشعرا عضو هیئت علمی دانشگاه بیرچند و رئیس موسسه پژوهش علمی دانشگاه بیرجند و رئیس موسسه پژوهش و مطالعات آینده شهر در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: محصول ساخته شده مبتنی بر نتایجی است که از رساله‌ی دکتری استخراج شده است. مکمل آب و آبیاری نسبت یک لیتر آب به هزار لیتر تا بیست هزار لیتر آب را در مصارف کشاورزی بین 10 تا 40 درصد کاهش می‌دهد.

وی افزود: کارهای آزمایشگاهی این محصول حدود 5 سال از سال 85 تا 89 به طول انجامید از سال 89 این اختراع را به ثبت رساندیم و بعد از آن مراحل تجاری سازی آن را شروع کردیم.

اخمرالشعرا تصریح کرد: در طی 2 الی 3 سال گذشته کارگاهی ایجاد کردیم و سال قبل با کمک‌های پارک علم و فناوری خراسان و بخشی از طریق سرمایه گذاران توانستیم پایگاهی را ایجاد کنیم که توان تولید یک میلیون لیتر مکمل را نیز دارد و همچنین قابل افزایش است.

وی با اشاره به حمایت‌های معاونت علمی خاطر نشان کرد: قرار است معاونت علمی یک حمایت در قالب وام اختصاص دهد سال گذشته یک حمایت 25 میلیون تومانی را در بحث تجاری سازی به صورت وام انجام دادند. 

وی تاکید کرد: این مکمل علاوه بر دارا بودن خواص مکمل آبیار، موجب افزایش راندمان آبیاری، عملکرد بیشتر محصول و افزایش رشد نهال در نهالستان می شود.

اخمرالشعرا عنوان کرد: این مکمل با توجه به شرایط اقلیمی وضعیت کمبود آب و حفظ منابع آبی موجود در کشور ساخته شده است و می‌تواند به میزان زیادی مشکلات ناشی از کمبود منابع آب در بخش کشاورزی فضای سبز و منابع طبیعی را بر طرف کرده و باعث صرفه جویی آب شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار