یک متخصص تغذیه با اشاره به پرهیز افراد مبتلا به چربی خون از مصرف غذاهای پرچرب گفت: این افراد غذاهای پرچرب مانند فست فود و کله‌پاچه در ماه رمضان مصرف نکنند.

سید مرتضی صفوی، متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران با اشاره به روش روزه‌داری مناسب افراد مبتلا به چربی خون اظهارکرد: افراد مبتلا به چربی خون در طول ماه رمضان از مصرف غذاهای پرچرب مانند فست فودها  و کله پاچه پرهیز کنند. همچنین به این افراد خودداری از مصرف مواد حاوی قند ساده چون زولبیا، بامیه، پولکی و آبنبات توصیه می‌شود به دلیل آنکه مواد حاوی قند ساده در بدن به چربی تبدیل می‌شود.

وی افزود: روزه‌داری می‌تواند میزان چربی خون افراد مبتلا به چربی خون را کاهش دهد به دلیل آنکه یک وعده غذایی این افراد در ماه رمضان حذف می‌شود و این مسئله می‌تواند کاهش چربی خون را برای این افراد به همراه داشته باشد.

این متخصص تغذیه با اشاره به راههای کاهش چربی خون بیان کرد: در صورتی که فرد چربی خون بالایی داشته باشد، مصرف بیشتر میوه و سبزی ، نیز در این مسئله تاثیر می‌گذارد.

صفوی ادامه داد: افرادی که به چربی خون مبتلا هستند، برای کاهش میزان آن باید لبنیات و سس مایونز به میزان کمتری استفاده کنند، این افراد در ماه رمضان افطار خود را با غذایی سبک و ساده آغاز کنند و مصرف بیش از 8 قاشق برنج برای شام به این افراد توصیه نمی‌شود، بدلیل آنکه نشاسته در بدن آنها به چربی تبدیل خواهد شد .

وی تصریح کرد: افراد مبتلا به چربی خون در ماه رمضان ابتدا پوست مرغ و ماهی را بگیرند، سپس از این ماده غذایی استفاده کنند، به دلیل آنکه مصرف پوست مرغ و ماهی می تواند میزان چربی خون افراد مبتلا به چربی خون بالا را افزایش دهد.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.