یک متخصص مغز و اعصاب با اشاره به شرایط روزه‌داری افراد مبتلا به سکته مغزی گفت: در صورتی‌که افراد مبتلا به سکته مغزی بتوانند روزه بگیرند و داروهای خود را در دو وعده مصرف کنند باید مصرف داروها در فاصله افطار تا سحر باشد.

محمدرضا معتمد، متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران با اشاره به شرایط روزه‌داری افراد مبتلا به سکته مغزی اظهار کرد: در صورتیکه افراد مبتلا به سکته مغزی، منعی برای روزه‌داری نداشته باشند، مصرف داروهای خود را قطع نکنند و در صورتی‌که بتوانند داروهای خود را در دو وعده استفاده کنند این وعده‌ها باید در فاصله میان افطار تا سحر باشد.

وی افزود: سکته مغزی وسعت بسیار زیادی دارد و می‌تواند این سکته بسیار کوچک، گذرا یا در سطح وسیعی اتفاق بیفتد. بیماری سکته مغزی به تنهایی منعی برای روزه‌داری ایجاد نمی‌کند منتها این افراد به طور غالب به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و فشارخون نیز مبتلا هستند.

این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: افراد مبتلا به سکته مغزی که مشکل عمده‌ای ندارند، می‌توانند روزه بگیرند اما مسئله روزه‌داری این بیماران بیشتر به شدت بیماری آن‌ها بستگی دارد بدین معنا که سکته مغزی آنها خفیف یا شدید باشد اما به دلیل زمینه‌های قلبی و دیابت در این بیماران نمی‌توان برای همه به طور یکسان قضاوت کرد.

معتمد تصریح کرد: هر بیمار سکته مغزی در مقایسه با بیمار دیگر شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند به همین دلیل این افراد باید با نظر پزشک خود، روزه بگیرند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرزو
۲۰:۲۸ ۱۰ تير ۱۳۹۴
سلام.ممنون از مطلبتون.پدر من 2 سال پیش به دلیل عفونت ادراری دچار سکته مغزی شدند همراه با تشنج شدند.الان آسپرین،فنی توءین و آتورواستاتین وبه دلیل هایپوتیروءیدی ،لووکسین مصرف می کنند.
می خواستم بدونم که آیا در صورت مصرف داروهاشون در هنگام افطار روزه داری برای ایشان منع و ضرری ندارد؟
ایشان بیماری زمینه ای دیگه ای ندارند و فقط چندتا سنگ کلیه کوچیک دارند.
بازم ممنون
آخرین اخبار