در آستانه نشست سالانه چین و آمریکا؛

مهمترین روزنامه چاپ چین از منافع مشترک این کشور با آمریکا می‌گوید

در آستانه نشست سالانه آمریکا و چین، مهمترین روزنامه چاپ چین با دیدگاه مثبتی از منافع مشترک این دو کشور یاد می‌کند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  رویترز؛ روزنامه "پیپلز دیلی" با تعریف از الگوی جدیدی از روابط مهم دو قدرت برتر اقتصادی جهان اعلام کرد تفاوت‌ها و اختلافات میان چین و آمریکا قابل حل است.  

این روزنامه با انتشار مقاله‌ای از روابط گسترده و مشترک آمریکا و چین سخن به میان آورد. روزنامه پیپلز از مسئولیت‌های مشترک این دو کشور در برقراری صلح و ایجاد پیشرفت در جهان سخن گفت. پیپلز دیلی در ادامه به دستاوردهای دوجانبه در روابط آمریکا و چین اشاره کرد. دستاوردهایی که در خصوص همکاری‌‎های مشترک این دو کشور درباره پرونده هسته‌ای کره شمالی، موضوع افغانستان و تغییرات آب و هوا است.

مقاله پیپلز دیلی در حالی تلاش دارد دیدگاه مثبتی را از رابطه آمریکا و چین ارائه دهد که تنش‌های میان این دو کشور رو به افزایش است. در ماه‌های اخیر، واشینگتن پکن را به دلیل ساخت جزیره ای در دریای جنوبی چین مورد انتقاد قرار داده است. آمریکا خواستار توقف ساخت جزیره در دریای جنوبی چین شده است. چین سالانه بالغ بر 5 هزار میلیارد دلار تجارت دریایی در این منطقه دارد؛ منطقه ای که به گفته این کشور قسمت اعظمی از آن، قلمرو چین است. 
فیلیپین، ویتنام، مالزی و تایوان همانند چین ادعاهای یکسانی را درباره مالکیت بر دریای جنوبی چین دارند. 

علاوه بر اختلاف مذکور، آمریکا مدعی است چین مسبب حملات سایبری اخیر به اداره مدیریت پرسنل آمریکا است.   

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار