یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه خانه احزاب می‌تواند به توانمندشدن احزاب کمک کند، گفت: دولتهای نهم و دهم برخلاف وظایفش برای فعالیت خانه احزاب مانع‌تراشی کرد.

حسین کاشفی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران درباره تأثیر برگزاری جلسات مرتبط با افزایش فعالیت احزاب اظهار داشت: با برگزاری این جلسات، تعاملی بین گروه‌های شرکت کننده به وجود می‌آید و همه به این نتیجه می‌رسند که با تعامل و یک ارتباط منطقی باید با هم رفتار کنند،‌ هرچند که هرکس می‌تواند عقیده خودش را داشته باشد لذا این گونه جلسات یکی از نیازهای اساسی جامعه است. 

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در کشور نقدپذیری است، تصریح کرد: متأسفانه چیزی که در حال حاضر در جامعه باب شده است، ‌این است که باید همه مانند هم فکر کنند، در صورتی که خداوند برای دین هم به انسانها اختیار قرار داده و هرکس می‌تواند دینش را خودش انتخاب کند؛ رفتارها و نظرها که جای خود دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: برگزاری جلسات و همچنین بازگشایی خانه احزاب می‌تواند زمینه مثبتی برای تقویت فعالیت تمامی احزاب داشته باشد لذا هنگامی که نام حزب بر روی گروهی گذاشته می‌شود، باید برای آینده و نسل جوان برنامه داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه خانه احزاب می‌تواند تمامی احزاب را توانمند کند، گفت: احزاب باید این رویه را دنبال کنند و در نشستها و جلسات، صرفاً مسائل انتخابات را بررسی نکنند.

کاشفی اظهار داشت: اگر احزاب در موضوعاتی نظرات مخالف خود را بدهند و به صورت منطقی و کارشناسی درباره آن بحث شود، بدون این که نظر فرد مورد تعرض قرار گیرد،‌ به جمع‌بندی خواهند رسید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اشاره کرد: اگر خانه احزاب شکل بگیرد و احزاب نظرات مخالف یکدیگر را بشنوند، این امر قطعا کمک می‌کند تا از بروز برخوردهای یکسو نگرانه و غیرکارشناسی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه خانه احزاب می‌تواند کمک کند که افراد با نظرات مخالف دور هم جمع شوند و حتی با یکدیگر همکاری داشته باشند، تصریح کرد: برگزاری جلسات خانه احزاب نشان می دهد که افرادی که در گذشته فکر می‌کردند نمی‌توانند حتی با یکدیگر حرف بزنند در حال حاضر در کنار یکدیگر نشسته‌اند و چنانچه این جلسات ادامه‌دار باشد قطعا آثار خوبی برای جامعه خواهد داشت.

کاشفی بیان کرد: متاسفانه دولتهای نهم و دهم برای فعالیت خانه احزاب مانع‌تراشی کرد درحالیکه دولت وظیفه دارد که بستر رشد و توسعه احزاب را فراهم کند اما دولت نهم و دهم این بسترسازی را قطع کرد.

وی در ادامه افزود: باید از طریق خانه احزاب برای توانمندسازی تمامی احزاب برنامه‌هایی تدوین شود که در آینده، انتخابات و دولتی حزبی داشته باشیم از این رو اگر احزاب برنامه داشته باشند قطعا به توسعه‌ کشور کمک خواهند کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه ممکن است دوره‌ای در شورای مرکزی تعداد افراد دارای یک تفکر کم باشد و افرادی در سطح هم در هر جناح وجود نداشته باشند، خاطرنشان کرد: ریاست و مدیریت خانه احزاب باید دوره‌ای شود و هر کسی که رأی آورد، ریاست را قبول کند زیرا این روش مناسب‌تر است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار