مالزی غربالگری مسافران خارجی را برای پیشگیری از ابتلا به ویروس «مرس» در تمامی مبادی ورودی اجرا می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از رویترز، مقامات بهداشت کشور مالزی پس از مشاهده اولین مورد ابتلا به نشانگان تنفسی خاورمیانه (مرس) در تایلند، غربالگری مسافران خارجی را برای جلوگیری از انتشار این ویروس در تمام نقاط ورودی این کشور آغاز کردند. به گفته هیلمی یحیی، قائم مقام وزیر بهداشت مالزی، هم‌اکنون این غربالگری در فرودگاه‌ها به وسیله کنترل دمای بدن مسافران انجام می‌شود و مقامات این کشور قصد دارند آنرا در تمامی نقاط ورودی کشور اجرا کنند. هیلمی یحیی افزود همچنین به بازدیدکنندکان از این کشور اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری آموزش داده می‌شود. وی خاطر نشان کرد تا کنون هیچگونه مورد ابتلا به این بیماری در مالزی مشاهده نشده است.
کره جنوبی، پس از عربستان بیشترین تعداد ابتلا به این بیماری را دارد. تاکنون 27 نفر در این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.  با تأیید ابتلای سه نفر دیگر به این بیماری، تعداد مبتلایان در این کشور به 172 نفر رسید. 
نشانگان مرس سال 2010 نخستین بار در یک فرد عربستانی مشاهده شد و تا کنون بیشترین مورد ابتلا به این بیماری در خاورمیانه گزارش شده است. دانشمندان هنوز موفق نشده‌اند عامل ابتدایی شیوع ویروس این بیماری را شناسایی کنند. اگرچه بر طبق برخی پژوهش‌ها «شتر» عامل اولیه شیوع این بیماری است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار