مقامات کره جنوبی اعلام کردند روزی بدون افزایش آمار تلفات و یا تعداد مبتلایان به مرس را پشت‌سر گذاشته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بانکوک‌پست؛ وزارت بهداشت کره جنوبی اعلام کرد امروز برای اولین بار در 9 روز گذشته هیچ مورد ابتلای جدید به ویروس مرس – ویروس تنفسی خاورمیانه - در این کشور گزارش نشده و دست‌کم امروز بیماری در نتیجه این ویروس جان خود را از دست نداده است.

تعداد مبتلایان به مرس در کره جنوبی همانند روز گذشته 182 مورد بوده و بر آمار آن افزوده نشده است. آمار مرگ و میر بیماران مبتلا به ویروس مرس نیز بر روی عدد 32 ثابت مانده است. با این وجود مقامات کره جنوبی اذعان کردند هنوز موفق به مهار کامل این ویروس نشده‌اند و شهروندان باید مراقب وضع سلامت خود باشند.

کره جنوبی در اواسط ژوئن (اواخر خرداد) با افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان به مرس مواجه شد. در این زمان تعداد قربانیان دو برابر شد و هر روز بر تعداد افراد مبتلا به ویروس افزوده می‌شد. مقامات کره جنوبی علت انتشار سریع این ویروس را بی‌اطلاعی ناقلان مرس از موضوع بیماری‌شان می‌دانند. این بیماران قبل از قرنطینه شدن با افراد زیادی در تماس بودند و موجب شدند ویروس خیلی سریع گسترش یابد. هم‌اکنون 2 هزار و 682 نفر در کره جنوبی برای پیشگیری از شیوع ویروس مرس در قرنطینه به سر می‌برند. در میان بیماران بستری شده حال 14 نفر وخیم گزارش شده است و 93 نفر هم پس از کسب بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شدند.

میزان کشنده بودن ویروس مرس در کره جنوبی 17 درصد تخمین زده شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار