تدابیر شدید پزشکی برای مسلمانان تایلند در آستانه مراسم حج

تایلند برای جلوگیری شیوع بیماری مرس از اجرای تدابیر شدید بهداشتی بر مسلمان در آستانه مراسم حج خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری  "د.پ.آ" آلمان، مسئولان تایلند امروز اعلام کردند تدابیر بهداشتی شدیدی را برای شهروندان مسلمان این کشور که قصد عزیمت به عربستان بکار خواهند گرفت. این تصمیم برای جلوگیری از شیوع بیماری مرس اتخاذ شده است.

یک مسئول در وزارت بهداشت تایلند که نخواست نامش فاش شود گفت: ما طرحی برای جلوگیری از سفر مسلمانان نداریم؛ اما بزودی تدابیری را هنگام سفر و بازگشت آنها بکار خواهیم بست.
دولت تایلند تعداد مسلمانانی را که از این کشور به سفر حج عزیمت می کنند 10 هزار نفر تخمین زده است. این مسئول وزارت بهداشت تایلند در ادامه اعلام کرد: طرح هایی به منظور واکسیناسیون تمامی حجاج و فرستادن پزشکانی از سوی این وزارتخانه برای همراهی با حجاج در نظر گرفته شده است.

وی افزود: قرار است وضع افرادی که از عربستان بازمی گردند، به مدت یک ماه بررسی شود و در صورت مشاهده ویروس عامل بیماری مرس، این افراد قرنطینه خواهند شد.
تایلند هفته گذشته شاهد بروز اولین مورد ابتلا به بیماری مرس بود. هفته پیش زمانی که یک مسافر از کشور عمان به تایلند بازگشت معلوم شد مبتلا به ویروس کرونا است. پس از این ماجرا این بیمار با 3 نفر از همراهانش در تایلند قرنطینه شد. کرونا (ویروس بیماری مرس) نخستین بار در سال 2012 در عربستان مشاهده شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار