استاندار تهران گفت: 60 در صد کالاهای قاچاق به تهران وارد و از این شهر توزیع می شود.استاندار تهران یادآور شد: برای مقابله با قاچاق کالا و ارز چند راه وجود دارد که یکی از این راه ها آزادسازی قیمت هاست تا تولیدات داخلی با برند های خارجی مشارکت کنند و به تولید بپردازند.

به گزارش حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،، سید حسین هاشمی استاندار تهران در دومین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به وضعیت قاچاق کالای در استان تهران اظهار کرد: 60 درصد قاچاق ها به تهران وارد و از این شهر توزیع می شود، از این رو مهار قاچاق کالا باید به یک سیاست اصلی برای همه ما باشد.

وی با بیان اینکه قاچاق یکی از اصلی ترین تهدیدات اصلی تولید ملی است، افزود: نباید اجازه دهیم قاچاق وارد تهران شود ضمن اینکه باید دنبال قاچاق عمده باشیم هر جند این کار سخت و پیچیده است.

هاشمی با تاکید بر اینکه کنترل باید در مبادی انجام شود تصریح کرد: با توجه به اینکه هر مرز با تهران به اندازه چندین شهر فاصله دارد، چطور می شود کالای قاچاق این همه استان را طی کند و به تهران برسدو از این شهر توزیع شود.

استاندار تهران یادآور شد: برای مقابله با قاچاق کالا و ارز چند راه وجود دارد که یکی از این راه ها آزادسازی قیمت هاست تا تولیدات داخلی با برند های خارجی مشارکت کنند و به تولید بپردازند.

وی گفت: یقینا در صنعت خودروسازی موفق هستیم اما مواد اولیه یکی از اشکالات ماست چنانچه در بخش لوارم خانگی بخش عمده ای را وارد می کنیم در حالیکه باید تکنولوژی را انتقال دهیم تا تولید ملی رونق یابد.

هاشمی اضافه کرد: یکسان سازی نرخ ارز نیز حرکتیست که می تواند در این زمینه موثر باشد چرا که اگر اختلاف نرخ ارز وجود نداشته باشد واردات کالای قاچاق به صرفه نیست. 

استاندار تهران در پایان با بیان اینکه باید برخورد ویژه صورت گرد تا عرصه بر قاچاق کالا تنگ شود گفت: اگر در تهران به عنوان پایتخت این حرکت را عملی کنیم در کشور نیز یقینا نتیجه می دهد چرا که هر کاری که در تهران انجام شود اثر کشوری دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار