خضر عدنان، اسیر فلسطینی که امروز وارد چهل و نهمین روز اعتصاب غذای خود می‌شود، از یک سال پیش تاکنون بدون تفهیم هیچ‌گونه اتهامی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به اسارت در آمده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی‌استار لبنان، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در هشداری به رژیم اشغالگر صهیونیستی، از بی‌توجهی این رژیم به وضع سلامت "خضر عدنان" -- اسیر فلسطینی که در چهل و نهمین روز اعتصاب غذای خود به سر می‌برد -- انتقاد کرد.

کابینه رژیم صهیونیستی هفته گذشته اقدام به تصویب لایحه‌ای کرد که به موجب آن این رژیم حق دارد برای پایان دادن به اعتصاب غذای اسرای فلسطینی، از جمله خضر عدنان، با توسل به زور آنها را مجبور به بلعیدن غذا کند. این لایحۀ غیرانسانی حتی از سوی انجمن پزشکی آن رژیم نیز مورد انتقاد قرار گرفته و این رفتار را نوعی شکنجه خوانده است.

خضر عدنان، فعال حقوق‌بشری 36 ساله، اکنون یک سال است که بدون تفهیم اتهام در زندان‌های آن رژیم غاصب اسیر شده است. در دو هفته گذشته، 3 اسیر فلسطینی دیگر در اعتراض به اقدامات غیرقانونی و رفتار غیرانسانی صهیونیست‌ها در برخورد با اسرایی که بدون هیچ اتهامی بازداشت شده‌اند، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار