وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل، ضمن قانونی خواندن محاصره مردم نوار غزه از سوی این رژیم، تهدید کرد در صورت نزدیک شدن قایق‌های کاروان بین‌المللی به شدت با این کاروان برخورد خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از جروزالم پست، رژیم صهیونستی در هشدار به دبیرکل سازمان ملل تهدید کرد در صورت نزدیک شدن قایق‌های کاروان بین‌المللی صلح برای غزه، این رژیم حق هرگونه برخوردی را برای خود محفوظ می‌دارد و همه عواقب آن برعهده گردانندگان این حرکت صلح‌طلبانه است.

"دور گلد"، دبیر کل وزارت خارجه رژیم غاصب صهیونیستی، در نامه‌ای خطاب به «بان کی مون»، دبیر کل سازمان ملل متحد نوشت: "حرکت فعالان حقوق بشر برای وارد شدن به آبهای نوار غزه، با هدف به چالش کشیدن اسرائیل در پایان دادن به محاصره این منطقه انجام می‌شود و طبیعتاً احتمال هر گونه پیامد خطرناک برای سرنشینان آن از سوی اسرائیل وجود دارد." 

این صهیونیست در ادامۀ نامه مدعی شد: "کاروان صلح، هیچ هدفی جز ایجاد تنش و به خطر انداختن امنیت اسرائیل ندارد. این حرکت، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است. گرچه ما اصراری برای رویارویی با این کاروان نداریم اما مطمئن باشید به شدت با چنین اقدامی برخورد خواهد شد و هرگونه تلاشی برای شکست محاصره مردم غزه ناکام خواهد ماند."

دور گلد، محاصره غیرقانونی و غیر انسانی رژیم اشغالگر قدس علیه ساکنان نوار غزه در فلسطین را در جهت اصول قوانین بین‌الملل خواند و مدعی شد این حرکت در راستای جلوگیری از قاچاق اسلحه و مهمات به این منطقه است.

گلد در انتهای نامه، ضمن ادعا به بی‌نیاز بودن مردم غزه از دریافت هرگونه کمک انسان‌دوستانه، خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: "هیچ قایقی حق ورود به منطقه تحت محاصره را ندارد، و واضح است که محکوم کردن این قبیل اقدامات غیرقانونی، یکی از وظایف مصرّح شما در مقام دبیر کلی آن سازمان است."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار