مشهد؛

صرفه جويي 616 ميليون مترمکعبی آب در اراضي خراسان رضوي با اجرای طرح آبیاری تحت فشار

رئیس سازمان جهاد کشاروزی خراسان رضوی گفت :با اجرای طرح آبیاری تحت فشار در 110 هزار هکتار از اراضی خراسان رضوی، 616 میلیون متر مکعب در مصرف آب این استان صرفه جویی شد.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از مشهد ؛ مزروعی با بیان اینکه 850 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی در این استان وجود دارد افزود: 350 هزار هکتار از این اراضی قابلیت اجرای آبیاری تحت فشار دارند و از این مقدار تاکنون 110 هزار هکتار به اجرای طرح آبیاری تحت فشار اختصاص یافته است.

وی گفت : در صورت اجرای این طرح در 240 هزار هکتار اراضی باقیمانده که آنها هم ظرفیت اجرای آبیاری تحت فشار را دارند، حدود یک میلیارد و 344 میلیون مترمکعب صرفه جویی در مصرف آب انجام خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاروزی خراسان رضوی افزود : اجرای هر هکتار آبیاری تحت فشار موجب صرفه جویی پنج هزار و 600 مترمکعب آب می شود.

مزروعی بر اجرای طرح های افزایش راندمان و بهره وری و روش های نوین آبیاری بمنظور رفع بحران آب در استان تاکید کرد و گفت : لوله گذاری برای انتقال آب نیز نقش مهمی در کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی ایفا می کند.

وی افزود : هم اکنون در خراسان رضوی 13 هزار کیلومتر لوله گذاری برای انتقال آب عملیاتی شده است و این اقدام نیز صرفه جویی 910 میلیون متر مکعبی در مصرف آب به همراه داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاروزی خراسان رضوی خاطر نشان کرد:سالانه هفت میلیون تن محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی تولید و 90 درصد آب تولیدی استان در بخش کشاورزی مصرف می شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.