استاندار آذربایجان شرقی گفت: 3 پروژه بزرگ فرهنگی در آذربایجان شرقی در دو سال اخیر اجرایی شده و این پروژه های فرهنگی آذربایجان شرقی غرور آفرین است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ اسماعیل جبارزاده ، امروز در‌ مراسم افتتاح باشگاه فرهنگیان تبریز گفت: آموزش و پرورش درزمانی کوتاه و در کیفیتی برتر تالار معلم ، اردوگاه الغدیر و باشگاه فرهنگیان را به سرانجام رساند و در کمتر استانی چنین باشگاه باکیفیتی احداث نشده است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: این باشگاه برای برنامه های با کیفیت اداری و ارائه خدمات آبرومند برای کارکنان آموزش و پرورش فعال شده و امکان ارائه خدمات برای اقشار دیگر را نیز دارد.

وی  گفت:  3 پروژه بزرگ فرهنگی در آذربایجان شرقی در دو سال اخیر  اجرایی شده و این پروژه های فرهنگی آذربایجان شرقی غرور آفرین است.

جبارزاده با اشاره به رکود سالهای قبل در آموزش و پرورش در سالهای قبل عنوان کرد: جایگاه آموزش و پرورش در سالهای قبل مناسب نبود و با تغییر مدیریت، خدمات آموزش و پرورش ارتقا یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی تحول ارائه خدمات آموزشی و احداث مدارس در نقاط مختلف استان را یادآور شد و گفت: متاسفانه انعکاس مطلوبی از خدمات آموزش و پرورش و احداث مدارس جدید صورت نگرفت و تقاضای ما این است که کارهای انجام یافته اطلاع رسانی شود و مردم نیز از کارهای خادمان خود شادمان خواهد شد.

داود پاشایی ، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه بیان کرد: 22 پژوهش سرای دانش آموزی در استان راه اندازی شده که بیش از یک پنجم پژوهش سراهای کشور بوده و اولین پژوهش سرای روستایی کشور نیز در تبریز راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: حمایت از توسعه ورزشهای دانش آموری والمپیادهای درون مدرسه ای و تجهیز مدارس به بسته های ورزشی مورد توجه بوده است .

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: میزبانی المپیاد ورزشی دانش آموزان دختر سراسر کشور در مرداد ماه با حضور 2 هزار دانش آموز بر عهده آذربایجان شرقی خواهد بود.

پاشایی تاکید کرد: 1200 مدرسه در استان به کتابخانه مجهز شده اند و ارتقای نرخ سواد آموزی را در استان شاهد هستیم به نحوی که اولین رتبه جذب بی سوادان مربوط به استان است.

وی بیان کرد: طرح آمایش فراغت دانش آموزی امسال برای اولین بار در آذربایجان شرقی اجرا می شود و برای اجرای برنامه های تابستانی و آغاز سال تحصیلی آماده هستیم.

وی یادآور شد: برنامه های تابستانی اوقات فراغت با توجه به مهارت آموزی دانش آموزان و فرا گرفتن حداقل یک مهارت در طول تابستان متمرکز شده وبر همین اساس برنامه های مهارتهای خدماتی و مهارتهای علمی ، فرهنگی ، هنری و ورزشی مورد توجه است.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته به ازای هر دانش آموز در اوقات فراغت 20هزار تومان هزینه شد که این هزینه ها با کمکهای مردمی بوده و دراین هزینه ها موارد جزیی مصرفی مانند پول برق و آب و مواردی اینچنینی در نظر نگرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی طرح و بررسی مسائل مربوط به اوقات فراغت دانش آموزان استان و نیز ارائه گزارش ستاد بزرگداشت مقام معلم در خصوص اقدامات انجام شده را عناوین دستور جلسه اولین شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری عنوان کرد.

انتهای پیام/د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.