با هدف توسعه فضای سبز کوهستان عینالی، طرح جنگلکاری 100 هکتار از اراضی واقع در ضلع غربی ایستگاه دوم تله کابین آغاز شد .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز با اعلام این خبر گفت : به منظور افزایش سرانه فضای سبز و تبدیل نمودن کوهستان عینالی به تفرجگاه جنگلی ، در حدود 100 هکتار از اراضی کوهستان عینالی واقع در ضلع غربی ایستگاه دوم تله کابین به طرف پارک ائل داغی جنب اتوبان پاسداران و دامنه های مشرف به تپه بقعه درحال آماده سازی برای کاشت نهال می باشد.

برزگر جلالی ادامه داد: با احداث فاز اول راه دسترسی ایستگاه دوم تله کابین به پارک ائل داغی امکان  توسعه فضای سبز و جنگلکاری مهیا شده است و سازمان طبق برنامه ریزی توسعه فضای سبز سال 94  هم اکنون عملیات آماده سازی این اراضی را برای کاشت شروع نموده که در مرحله ایجاد بانکت  و چاله زنی می باشد که پس از بسترسازي مناسب و اجراي شبكه آبياري عملیات کاشت نهال اجرا می گردد.

برزگر جلالی به گونه های در نظر گرفته شده برای کاشت در این طرح اشاره نمود و گفت : جهت اجرای این طرح کمیته کارشناسی تشکیل گردیده و گونه های درختی و درختچه ای سازگار با شرایط ویژه منطقه ، مقاوم به کم آبی، مقاوم به آفات و امراض گیاهی نظیر: پیراکانتا-گل محمدی - ارغوان - زرشک زینتی - یاس پرطاوسی - نسترن وحشی و شیر خشت ، انتخاب و خرید آن در دستور کار قرارگرفته است.

وی اضافه نمود: به دلیل ایجاد  جذابیت  بصری در زمان گل دهی از گونه های درختی میوه دار مناسب  منطقه نظیر: زغال اخته– آلبالو– سنجد– زالزالک– بلوط، و ازگونه های غیر مثمره مثل :کاج سیاه– سرو خمره ای- سرونقره ای– ژنی پروس – داغداغان- عرعر- زبان گنجشک - اقاقیا- لیلکی- توت آمریکایی  و بنه استفاده خواهد شد.

برزگر جلالی یادآور شد: سازمان عون بن علی شهرداری تبریز از بدو تاسیس، گسترش فضای سبز و جنگلکاری را در کوهستان عینالی و محدوده شمالی شهر تبریز در دستور کار خود قرار داده است. از این رو در سال های اخیر با ادامه توسعه فضای سبز و جنگلکاری موجب افزایش سرانه فضای سبز تبریز و بوجود آمدن تفرجگاهی زیبا و سالم در کوهستان عینالی برای گذران اوقات فراغت هموطنان عزیز شده است.
 
انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.