50 در ضد نظارت اداره بازرسی در حوزه اقتصادی است که 69 هیئت بر دستگاههای اجرایی استان نظارت می کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت الاسلام و المسلمین درویشیان در نشست خبری بین اصحاب رسانه افزود: بازرسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی،توسعه بهداشت وطرح تحول سلامت در اولویت‌های دیگراین سازمان بازرسی هستند .

رییس منطقه 2 سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه با استقرار هئیت نظارت در دستگاه های اجرایی 135 مورد بازرسی و هزارو 561 مورد شکایت دردستگاه های اجرایی داشتیم افزود: برای این موارد 64 پرونده قضایی تشکیل و مابقی از طریق مکاتبات با دستگاه های اجرایی به نتیجه رسید.

مدیرکل سازمان بازرسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه برای حفظ اراضی ملی با کمبود اعتبارات مواجه هستیم افزود: مهمترین علت زمین خواری در این استان کمبود اعتبار است که اگر بتوانیم اعتبارات لازم را تامین کنیم می توانیم معضل زمین خواری را حل کنیم.

وی با اشاره به حوزه های آسیب پذیر این سازمان افزود: موسسات مالی و بانک ها ،مالیات و حقوق دولتی، شرکت سهامی خاص، خام فروشی مواد معدنی ، محیط زیست و آلودگی هوا، از حوزه های آسیب پذیر این سازمان است.

حجت الاسلام درویشیان به وجود خلاءهای قانونی در کشورتاکید کرد و گفت: در قانون تجارت محدودیتی برای عرضه سهام و میزان سرمایه شرکت‌های سهامی خاص قرار داده نشده و سازمان بازرسی هم نمی تواند به ترازنامه‌های مالی این شرکت‌ها دسترسی داشته باشد چراکه این نهاد ماهیتاً برای نظارت بر بخش‌های دولتی است و این موضوع باعث وجود آمدن معضلاتی بزرگ مانند شرکت های مانند پدیده یا میزان شده است .

وی با بیان اینکه پارسال بر 2 هزار و 939 مزایده و مناقصه دولتی نظارت انجام شدافزود: در این مناقصه ومزایده هابه 450 مورد تذکر داده شد ،36 مورد لغو و یا تجدید مناقصه صادر شد و 783 مورد از این معاملات نماینده بازرسی حضور داشته و در مابقی از طریق مذاکره نظارت و بازرسی به انجام رسیده است.

مدیرکل بازرسی خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی قوه قضائیه نظارت بر جریان اداره دستگاه‌هاست تصریح کرد: قوانینی برای نظارت بر کار دستگاه های اداری وجود دارد و سازمان‌هایی که زیر نظر دولت، مجلس و قوه قضائیه برای این کار در نظر گرفته شده است.

/انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.