تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند، در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

*اجرای طرح ساماندهی کیوسک‌های سطح منطقه 6
 
شهردار ناحیه سه منطقه 6 از اجرای طرح ساماندهی وضعیت ظاهری کیوسک‌های سطح این ناحیه خبر داد.
 
محسن افراش، شهردار ناحیه سه منطقه 6 گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای درخواست شهروندان و نیز بهبود کیفیت بصری ناحیه توسط اداره ساماندهی اقدام به گشت زنی در سطح محدوده و اخطار به متخلفان در رابطه با وضعیت ظاهری کیوسک‌های سطح ناحیه شده است.
 
وی تصریح کرد: این طرح در رابطه با رسیدگی به وضعیت نمای کیوسک‌ها از جمله نصب سایبان، شستشوی و نوسازی‌ آن‌ها، عدم انباشت ضایعات بر روی سقف کیوسک‌ها، عدم سد معبر جلوی کیوسک‌، فعالیت در صنف تعریف شده آن‌ها و... است.
 
افراش در پایان ادامه داد: در این طرح نیز با صنوف و مشاغل مزاحم طبق رای بند 20 تمهیدات برخورد می‌شود.
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
 
*احداث آب نمای صخره‌ای پل سید خندان
 
معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 7 گفت: اجرای طرح‌ آب نمای صخره‌ای با هدف زیبا سازی و تلطیف فضا، زیر پل سید خندان احداث می‌شود.
 
مهران احمدی، معاون امور شهری و محیط زیست گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه احداث طرح آب نمای صخره‌ای پل سید خندان انجام می‌‌شود، اظهار کرد: این طرح به منظور کاهش آلودگی‌های بصری و همچنین ایجاد منظره‌ طبیعی پس از جلب نگاه شهروندان به خود می‌تواند در حفظ روحیه آنان موثر واقع شود.
 
احمدی افزود: اجرای طرح بازنمای صخره‌آی با هدف حفظ زیبایی، تلطیف فضای شهری و آشتی شهروندان با طبیعت انجام می‌شود.
 
وی با اشاره به فراهم کردن آرامش روحی شهروندان گفت: به منظور یادآوری حیوانات اصیل ایرانی ماکت‌هایی از این حیوانات در آب نما نصب می‌شود که می‌تواند نگاه شهروندان را به خود جذب و در روحیه آنان تاثیر گذار باشد.
 
معاون امور شهری و محیط زیست تصریح کرد: زیباسازی شهری بر ارتقای کیفیت محیط عمومی تاکید دارد تا تعامل اجتماعی را تسهیل کرده و هویت اجتماعی شهروندان و کالبدی شهر را تحکیم بخشد.
 
وی در پایان گفت: ایجاد فضاهای سبز، محیط سالم و بدور از آلودگی برای شهروندان از وظایف اصلی شهرداری بوده و تمام تلاش شهرداری برای رفع آلودگی‌های بصری در سطح شهر است.
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
 
*بوستان راز میزبان غرفه عفاف و حجاب اسلامی
 
شهردار منطقه 11 گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان غرفه‌های عفاف و حجاب با هدف رشد ارزش‌های دینی و اسلامی در بوستان رازی برگزار می‌شود.
 
نصرالله  آبادیان شهرداری منطقه 11 در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: با همکاری معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه اداره بانوان اقدام به برپایی غرفه‌های عفاف و حجاب و غرفه مشاوره دینی مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان در بوستان رازی نموده است. 
 
وی افزود: در این غرفه مسابقاتی در خصوص عفاف و حجاب ویژه شهروندان برگزار و جوایزی به انها اهدا می‌شود. 
 
شهردار منطقه تصریح کرد: علاقه مندان می‌توانند در جهت شرکت در نمایشگاه فصل نیایش و بازدید از غرفه‌های پوشش اسلامی به بوستان رازی از ساعت 21 الی 1 بامداد مراجعه کنند. 
 
آبادیان در پایان گفت: ارتقاء نشاط معنوی شهروندان باریکرد تلطیف فضاهای دینی و برپایی مراسم از مهمترین برنامه‌های ماه رمضان است. 
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
 
*ایمن سازی خط 7 اتوبوس‌های BRT در مرکز شهر
 
معاون حمل و نقل و ترافیک از ایمن سازی 13 دستگاه اتوبوس BRT در خط هفت خبر داد.
 
محمدباقر اسدی، معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 6 گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح خط سفید و حفظ جان مسافران در خط هفت اتوبوس‌های BRT (تندرو) در خیابان ولیعصر حد فاصل ایستگاه هفتم مسیر شمال به جنوب تا چهار راه ولیعصر بیش از 13 ایستگاه با نصب نرده‌های استیل ایمن سازی شد.
 
وی افزود: مزیت نصب نرده‌ها این است که مسافران پس از خروج از اتوبوس وارد پیاده رو شده و از برخورد عابران با خودروها جلوگیری می‌شود.
 
اسدی با اشاره به اینکه امکانات و تجهیزات لازم در این خط جهت سهولت در تردد معلولان و افراد سالخورده آماده سازی می‌شود، تصریح کرد: ایجاد 26 رمپ در ایستگاه‌ها در راستای سهولت در رفت و آمد جانبازان، معلولان و سالمندان ایجاد شده است.
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
 
*بر پایی غرف در جشنواره شهر قرآن بوستان خلیج فارس
 
شهردار منطقه 15 گفت: جشنواره شهر قرآن با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی – مذهبی در بوستان خلیج فارس برگزار می‌شود.
 
علی اکبر انجمنی شهردار منطقه 15 در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: جشنواره شهر قرآن با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی- مذهبی به فراخور ایام برپا و در آن 44 غرفه در قالب پردیس‌های فرهنگ قرآنی، سلامت درضیافت، آسمان آبی زمین پاک، فرهنگی هنری، کارآفرینی، کوثر، سوغات اقوام ، مدیریت تغییرات فرهنگی و دهکده ورزش به نمایش درآمده است. 
 
وی در ادامه افزود: مجموعه مدیریت شهری می‌کوشد تا با بهره‌گیری از تمامی توان اجرایی و فرهنگی و اجرای مجموعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی متناسب با ایام نورانی ماه مبارک رمضان ساعات خوبی را برای شهروندان با صفا و خونگرم منطقه رقم بزند. 
 
انجمنی تصریح کرد: دراین جشنواره غرفه‌های شهر قرآنی، مشاوره  مذهبی، کودک و قرآن، مسابقات و سرگرمی قرآن، مشاوره پزشکی، غربالگری و فشار خون، خط سفید، پسماند، گردشگری مذهبی، سبک زندگیعفاف و حجاب، دست آفرین، کوثر، بیداری اسلامی، شبکه‌های اجتماعی، افطاری ساده و غرفه‌های ورزشی ( تیراندازی،دارت، شطرنج ، پینگ پنگ، فلوربال برپا )و هرشب از ساعت 22 پذیرای علاقه مندان و شهروندان است. 
 
شهردار منطقه در پایان گفت: جشنواره تهران شهر قرآن تا عید فطر در بوستان خلیج فارس به نشانی شهرک مشیریه، بلوار پامچال برپا خواهد بود. 
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار