رئیس جمهور آلمان در دیدار با ملکه الیزابت دوم از او خواست تلاش‌ها برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را متوقف کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلگراف؛ "یوآخیم گاوک"، رئیس جمهور آلمان، در مراسم ضیافت دولتی به افتخار ملکه الیزابت دوم که به آلمان سفر کرده است، خواستار باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا شد. 

"گاوک" در این باره گفت: اتحادیه اروپا به انگلیس نیاز دارد. یک اروپای متحد و یک اتحادیه قدرتمند ضامن پایداری، صلح و آزادی برای همه ما است. آلمان شرایط انگلیس را درک می‌کند و از درخواست‌های اصلاحی مطرح شده از سوی لندن حمایت خواهد کرد.

رئیس جمهور آلمان در ادامه افزود: لزوم یک گفتگوی سازنده درباره اصلاحات ضروری کاملا احساس می‌شود. ما به یک اتحادیه شایسته که بر پایه عمل به ارزش‌های مشترک استوار است نیازمندیم. 
وی همچنین از ملکه الیزابت دوم به دلیل حمایت از یکپارچگی اروپایی تمجید کرد.

ملکه انگلیس نیز گفت: ما از خطرات احتمالی جدایی از اروپا آگاه هستیم و باید از آن بر حذر باشیم. انگلیس از جنگ جهانی دوم از نزدیکترین دوستان آلمان است و من کاملا اطمینان دارم که این روابط متقابل در سال های آینده نیز به همین منوال ادامه خواهد داشت.

انگلیس تا قبل از پایان سال 2017 موضوع خروج از اتحادیه اروپا را به همه پرسی می‌گذارد. "دیوید کامرون"، نخست وزیر انگلیس، از این همه پرسی حمایت می‌کند و آن را برای اعمال اصلاحاتی که با منافع کشورش منطبق است ضروری می‌داند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار