بیش از ۲۶۰ هزار نفر در اتریش با امضای طوماری خواستار خروج این کشور از اتحادیه اروپا شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  راشاتودی؛ 261 هزار و 159 اتریشی با امضای درخواستی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت کردند.
به موجب قانون اساسی اتریش هر زمان 100 هزار نفر از شهروندان چنین درخواستی داشته باشند، پارلمان این کشور موظف است درباره برگزاری همه‌پرسی برای خروج از اتحادیه اروپا تصمیم بگیرد. موضوع خروج اتریش از اتحادیه اروپا در بخش‌هایی از اتریش با استقبال زیادی روبرو شده است."اینگه راوشر،" مترجم بازنشسته، این درخواست را تهیه کرده است و نتیجه به دست آمده را با بحران یونان مرتبط دانسته است.

یونان در مهلت تعیین شده 30 ژوئن (10 تیر) نتوانست بدهی‌ 1.6 میلیارد یورویی خود را به صندوق‌بین‌المللی پول بپردازد و در اصطلاح وارد وضع "ناتوانی در بازپرداخت اقساط" شده است. شرایط کنونی امکان خروج این کشور را از منطقه یورو و اتحادیه اروپا تقویت کرده است.

خروج یونان از اتحادیه اروپا می‌تواند تاثیر منفی بسیاری بر اقتصاد ناحیه یورو داشته باشد و ممکن است رشد آن را بین 2 تا 4 درصد کاهش دهد. برخی کارشناسان هم معتقدند خروج یونان از اتحادیه اروپا تاثیرات منفی خواهد داشت؛ اما این تاثیرات آنچنان اندک است که می‌توان از آن چشم پوشی کرد. با این حال می‌تواند به موج خروج دیگر کشورها از اتحادیه اروپا دامن بزند.

اتریش یکی از کشورهای موفق اتحادیه اروپا در مسائل اقتصادی و اجتماعی است. نرخ بیکاری این کشور در سال 2012 (1391) 4.3 درصد اعلام شد که یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بیکاری در تمام حوزه یورو است. اتریش یکی از یازده کشور ثروتمند جهان از لحاظ تولیدات ناخالص داخلی است و بدون شک مایل نیست بحرانی که یونان برای اتحادیه اروپا بوجود آورده است بر عملکرد اقتصادی این کشور تاثیر منفی بگذارد. انگلیس نیز بنا به دلایل مشابهی قصد دارد تا پیش از فرا رسیدن سال 2017 (1396) موضوع خروج از اتحادیه اروپا را به همه‌پرسی بگذارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار