شهرداری های مناطق شهر تهران برای میزبانی از ماه رمضان آماده شده و اقداماتی را برای رفاه حال شهروندان انجام داده...

*برپایی غرفه ویژه زنان سرپرست خانوار در پارک قیطریه
 
مدیر اداره امور بانوان منطقه یک گفت: 50 غرفه در پارک قیطریه برای بانوان سرپرست خانوار در ماه مبارک رمضان از ساعت 17الی 12 شب برپا است.
 
سیده سودابه هاشم‌نژاد در گفتگو با حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، اظهار کرد: در 50 غرفه برپا شده در پارک قیطریه 100 نفر از بانوان از مناطق مختلف حضور دارند که درهر غرفه 2 نفر مستقر هستند و به ارایه پوشاک زنانه‌، بچگانه، بدلیجات، انواع خوراکی‌ و افطاری می‌پردازند.
 
وی در ادامه گفت: برنامه احیاگران نور در 2 بخش در منطقه یک در سرای محلات و خانه‌های تسنیم برگزار می‌شود که بخش اول از اول تیر ماه تا 25 تیر ماه شامل مشاوره فردی و گروهی برای شهروندان و بخش دوم از 29 تیر تا 10 مرداد شامل کارگاه اموزشی برای بانوان مبلغ سطح منطقه است که در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.
 
*برگزاری برنامه‌های سلامت محور در ماه مبارک رمضان
 
رییس اداره سلامت منطقه 3 گفت: اداره سلامت منطقه به منظور ارتقا سطح سلامت شهروندان اقدام به برگزاری برنامه‌های ویژه در خانه‌های سلامت محلات دوازدگان سطح منطقه کرده است.
 
فاطمه مسائلی رییس اداره سلامت در گفتگو با حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، اظهار کرد: همزمان ماه مبارک رمضان اداره سلامت منطقه 3 اقدام به برگزاری کارگاه‌های اموزشی حجامت و غلظت خون، کارگاه تفاوت‌های زن و مرد، کارگاه‌های شاد زیستن و همایش طب سنتی با هدف ارتقا سطح سلامت شهروندان در سطح منطقه کرده است.
 
وی تصریح کرد: کارگاه تغذیه و اهدای خون، همایش بیماریهای زنان غربالگری تغذیه سالمندی، کارگاه عسل درمانی، کارگاه مثبت ارزشی و کارگاه تاثیرآلودگی هوا بر سلامت افراد از دیگر برنامه‌های اجرایی اداره سلامت منطقه 3 در ماه مبارک رمضان است.
 
وی در پایان گفت: این کارگاه‌ها با ثبت نام 600 نفر از شهروندان در خانه‌های سلامت محلات دوازده‌گانه منطقه 3 در طول ماه مبارک رمضان اجرایی خواهد شد.
 
*رفع خاموشی نورپردازی مساجد شمال شرق تهران
 
رییس اداره زیباسازی شهرداری منطقه 4 از رفع خاموشی نورپردازی‌های مساجد منطقه 4 همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان خبر داد.
 
میرزا ذبیح‌الله حسینی رییس اداره زیباسازی شهرداری منطقه 4 در گفتگو با حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان و لزوم بزرگداشت این ماه پرفضلیت و نیز با عنایت به درخواسصت مسئولان مساجد منطقه، نسبت به رفع خاموشی نورپردازی‌های مساجد سطح منطقه اقدام می‌شود.
 
وی با اشاره به دیگر فعالیتهای اداره زیباسازی در محدود مساجد منطقه تصریح کرد: از دیگر اقدامات به یمن فرا رسیدن این ماه مبارک، شست‌و شو و پاکسازی نمای بیرونی کلیه مساجد، دربها و پنجره‌های مساجد است که در دستور کار قرار می‌گیرد.
 
حسینی با اشاره به نصب مضامین مذهبی در معابر منطقه افزود: به منظور آماده‌سازی نمای شهری منطقه 4 همزمان با ماه مبارک رمضان، بزرگداشت شبهای دعا و نیایش و هویت‌بخشی به سیمای شهری با احادیث و اشعار مذهبی، 1600 متر مربع از فضاهای تبلیغات شهری در منطقه 4 مزین به تصاویر فرهنگی وقرآنی می‌شود.
 
رییس اداره زیبا‌سازی منطقه 4 در پایان گفت: در این خصوص و همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان 100 پرتال و 7 بیلبورد اکران می‌شود.
 
*بوستان جوانمردان میزبان نمایشگاه شمیم وحی
 
مدیر مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه 5 گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان نمایشگاه شمیم وحی به همت مرکز خدمات اجتماعی منطقه در بوستان جوانمردان برپا می شود.
 
محمدمهدی قشقایی مدیر مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه 5 در گفت‌وگو با حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: در این نمایشگاه غرفه گردشگری با حضور آژانس تماشاگه راز گیتی و 15 غرفه کارآفرینی که همراه با محصولات خوداشتغالی شامل تولیدات کسب و کارهای کوچک و سوغات اقوام و شهرستان‌ها ، سفال ،‌گلیم و غیره است برپا می‌شود.
 
وی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی شهروندان با فرهنگ و رسوم اقوام مختلف ایرانی و سوغات و صنایع دستی هر شهرستان است.
 
قشقایی در پایان گفت: این نمایشگاه به مدت یک ماه هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء تا ساعت 24 برپا است.
 
*جمع‌آوری کمک‌های مردمی در قالب طرح تابش
 
معاون اجتماعی – فرهنگی شهرداری منطقه 10 گفت: طرح تابش به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی در 3 نقطه از این منطقه اجرا می‌شود.
 
جواد حسینی معاون اجتماعی – فرهنگی شهرداری منطقه 10 در گفتگو با حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، اظهار کرد: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان طرح تابش با هدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن بین نیازمندان در سطح منطقه اجرا می‌شود.
 
حسینی گفت: این طرح به همت و همکاری سازمان رفاه شهرداری تهران در برخی مناطق 22 تهران اجرا می‌شود.
 
وی در پایان افزود: فرهنگسرای قرآن، امامزاده معصوم و مجتمع شهید غنی‌پور 30 مرکزی هستند که از طرف شهرداری منطقه به منظور اجرای طرح تابش به سازمان رفاه اعلام شده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار