بطری های جمع شونده سرم در شیراز تولید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از شیراز؛ یک شرکت داروسازی این بطری ها را بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا ساخته است و پر کردن همزمان بطری ها پس از تولید امکانپذیر شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پیش از تولید بطری های جمع شونده، پرستاران هنگام تزریق سرم به بیماران مجبور بودند سوراخی در سرم ایجاد کنند که این کار باعث ورود هوای آلوده بیمارستان به محلول درون سرم و انتقال آن به بدن بیماران می شد.

دکتر حسین نیک نهاد ادامه داد: فناوری بکار رفته در تولید بطری های جمع شونده موجب می شود با ایجاد خلا در بطری، محلول تزریقی به صورت کاملا استریل وارد رگ بیمار شده و از ایجاد عفونت های بیمارستانی پیشگیری شود.

مدیر عامل شرکت داروسازی تولید کننده بطری های جمع شونده نیز بیان کرد: در تولید این بطری ها از درپوشهای منحصر به فرد با نام یوروکـپ استفاده شده است که امکان ورود هرگونه آلودگی هنگام تزریق سرم را از بین می برد.

دکتر محمدحسن موقعی ادامه داد: امکان تولید انواع محلول های تزریقی مورد نیاز بیمارستان ها در حجم های 50 تا سه هزار سی سی در این شرکت امکانپذیر شده است.

وی بیان کرد: با راه اندازی کامل خط های تولید این شرکت داروسازی، علاوه رفع وابستگی به سایر کشورها در تامین داروهای تزریقی، سالانه از خروج 25 میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می شود.



انتهای پیام/ ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.