معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شیراز میزبان چهارمین کنگره کاشت حلزون شنوایی و علوم وابسته کشور شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از شیراز؛ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام خبر انتخاب شیراز به عنوان میزبان چهارمین کنگره کاشت حلزون شنوایی و علوم وابسته کشور، گفت: با کمک مرکز کاشت حلزون شیراز، سالانه بیش از 150 نفر از نعمت شنوایی بهره مند می شوند.

دکتر سید بصیر هاشمی در خصوص انتخاب شیراز به عنوان میزبان برگزاری این کنگره، افزود: با توجه به توانمندی ها و فعالیت های قابل توجه مرکز کاشت حلزون شیراز، با تصویب شورای عالی کاشت حلزون، چهارمین دوره از برگزاری این کنگره اردیبهشت ماه سال 95، برای نخستین بار در خارج از تهران و در شیراز برگزار می شود.

وی با اشاره به مباحث پیش بینی شده برای این کنگره افزود: روش های نوین جراحی کاشت حلزون، سمعک های قابل کاشت، کاشت ساقه مغز و اعمال جراحی در موارد خاص و غیرعادی، با حضور اساتید و بزرگان این رشته از داخل و خارج از کشور در این کنگره بررسی می شود، همچنین حضور همکاران اودیولوژیست( متخصص شنوایی ) و آسیب شناسی گفتار زبان با توجه به نقش موثری که در توانبخشی این گروه از بیماران دارند، از دیگر نکات برپایی این کنگره است.

دکتر هاشمی با بیان اینکه مرکز کاشت حلزون شیراز از بهمن ماه سال 82 فعالیت خود را آغاز کرده است، ادامه داد: این مرکز به عنوان سومین مرکز کاشت حلزون کشور پس از تهران و مشهد کار خود را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، استانداری ، مجمع خیرین تامین سلامت و اعضای تیم کاشت حلزون آغاز کرد و هم اکنون با توجه به توسعه ای که از لحاظ فیزیکی، تجهیزات و نیروی انسانی داشته است، قریب به یک هزار و 200 نفر در این مرکز شنوایی خود را به دست آورده اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به حضور دکتر فرهادی، وزیر علوم در این مرکز در سفر به شیراز، گفت : دکتر فرهادی که خود از اساتید کاشت حلزون شنوایی است، در سفر به شیراز از مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه دیدن کرده و ضمن بازدید از مرکز، در نشستی با حضور کارکنان و بیماران، نحوه فعالیت های در حال انجام را مورد بررسی قرار داده و اظهار رضایت کرد.

وی با بیان اینکه مرکز کاشت حلزون شنوایی شیراز، هم اکنون در بیمارستان خلیلی مستقر بوده و ساختمان شماره دو این مرکز نیز برای ارایه خدمات توانبخشی، جنب بوستان خلدبرین مشغول به فعالیت است، ادامه داد: شنوایی یک معلولیت خاموش است و شنوایی، نخستین حس از حواس پنجگانه است که با مداخله جراحی به بشر بازگشته است.

دکتر هاشمی که ریاست مرکز کاشت حلزون شیراز را نیز بر عهده دارد، بیان داشت: کودکانی که به صورت ناشنوا به دنیا می آیند و نیز کسانی که به دنبال سانحه دچار ناشنوایی می شوند، می توانند کاندید کاشت حلزون شنوایی شوند و با انجام مراحل بررسی پرونده ها، انجام آزمایشات، مصاحبه و معاینه فیزیکی در لیست انتظار کاشت حلزون قرار می گیرند، به نحوی که اکنون قریب به 150 نفر در انتظار بررسی پرونده و طرح در کمیسیون مربوطه داریم.

وی با اشاره به تحت پوشش قرار دادن بیماران استانی های فارس، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، جنوب اصفهان، بخشی از خوستان و بخسی از سیستان و بلوچستان در این مرکز کاشت حلزون، از برنامه ریزی برای توسعه و تجهیز مرکز، پیگیری برای تهیه اقامتگاه همراهان بیماران، تقویت فعالیت های پژوهشی مرکز و تلاش و پیگیری برای انجام اعمال جراحی جدید و موارد نادر خبر داد.

رییس مرکز کاشت حلزون شنوایی شیراز، تولد تا یکسالگی را بازه طلایی کاشت حلزون برای ناشنوایان عنوان کرد و یادآور شد: کودکانی که در سنین مناسب و پایین مورد عمل جراحی کاشت حلزون قرار گرفته اند، هم اینک کودکانی موفق در تحصیل هستند که توانسته اند زندگی عادی داشته باشند.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چهارمین کنگره کاشت حلزون شنوایی، می توانند به نشانی اینترنتی http://shirazcochlear2016.sums.ac.ir/fa/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/گ


برچسب ها: فارس ، میزبان ، کنگره ، حلزون ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.