دبیر‌ ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: راه‌اندازی صنعت فرآوری گیاهان دارویی در داخل کشور سبب افزایش اشتغال پایدار در مناطق محروم و روستایی شده و ارزش افزوده بیشتری را نصیب ایرانی‌ها می‌کند.

محمد‌عصاره دبیر‌ ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: باید اقدامات جدی در زمینه صنعت گیاهان دارویی نظیر عصاره و اسانس انجام گیرد تا شاهد استقرار این صنعت دارویی در کشور باشیم.

وی در ادامه افزود: مردم به دنبال استفاده و مصرف محصولات گیاهی طبیعی برای ارتقا سلامت خود هستند.

عصاره با اشاره به صادرات گیاهان دارویی به خارج از کشور خاطر‌نشان کرد: کافی نبودن صنایع فرآوری‌گیاهان دارویی در کشور باعث شده تا حجم وسیعی از این گیاهان دارویی به صورت خام از کشور خارج شود که باید با برنامه‌ریزی مناسب و صحیح جلوی این امر گرفته شود.

دبیر‌ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی تصریح کرد: راه‌اندازی صنعت فرآوری گیاهان دارویی در داخل کشور سبب افزایش اشتغال پایدار در مناطق محروم و روستایی شده و ارزش افزوده بیشتری را نصیب ایرانی‌ها می‌کند.

وی بیان کرد: از مهم‌ترین مزایای گیاهان دارویی ترغیب افراد به سرمایه‌گذاری بیشتر در صنعت گیاهان دارویی و افزایش صادرات غیر‌نفتی، توسعه سطح زیر‌کشت و افزایش درآمدهای ارزی است.

وی تصریح کرد: فراهم کردن زمینه ورود سرمایه گذاران باعث می‌شود تا مصرف گیاهان دارویی به صورت خام به حداقل ممکن برسد.

دبیر‌ ستاد توسعه و فناوری گیاهان دارویی با اشاره به پیشینه غنی تاریخی ایران عنوان کرد: ایران از نظر تنوع اقلیم از پژوهشگاه و پیشینه غنی تاریخی‌ و مکتب‌پزشکی ایرانی برخوردار است که می‌تواند جای خودش را در‌ این حرکت عظیم در دنیا باز‌ کند و به جایگاه مناسبی دست یابد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.