تولید انتشارات مجد با وجود افت شدید بازار کتاب و بروز مشکلات عدیده‌ای در بازار کتاب متوقف نشده است.

سید عباس حسینی‌نیک، مدیر‌مسؤل انتشارات مجد که در افتتاحیه بیست‌و‌هشتمین- نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان یکی از ناشران نمونه سال 1393 معرفی شد در خصوص وضعیت فعلی این مرکز انتشاراتی به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: امسال به طور کلی افت شدیدی در بازار کتاب دیده می‌شود و مشکلات عدیده‌ای نیز در توزیع کتاب‌ها بروز کرده اما ما که معمولاً کار خود را به انتشار آثار مرتبط با شاخه‌های علم حقوق اختصاص داده‌ایم‌ تولید‌مان را متوقف نکرده‌ایم.

وی افزود: ما و اکثر ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در طول مدت برگزاری بیست‌‌و‌هشتمین دوره این نمایشگاه شاهد افت 30 الی 40 درصدی بازدید‌کنندگان و به تبع آن افت 30 الی 40 درصدی میزان‌ فروششان در چنین فضایی بوده‌اند البته این رکود در حال حاضر نیز به دلایلی همچون فضای مجازی، گرانی کتاب و وضعیت اقتصادی مردم در بازار کتاب دیده می‌شود.

مدیر مسئول انتشارات مجد اظهار داشت: بازار کتاب معمولاً در روزها بعد از اتمام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و به دلیل فرارسیدن تابستان رکود داشته اما امسال این رکورد بدتر از گذشته شده است.

حسین‌نیک ادامه داد: به هر حال  ما باید با وجود‌ تمامی مشکلات موجود فعالیت خود را ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: انتشارات مجد در سال 1393، 130 عنوان کتاب چاپ اولی منتشر کرده که از این میان 121 اثر‌ تألیفی و 9 اثر ترجمه بوده‌اند.

بازرس اتحادیه ناشران و کتا‌بفروشان افزود: انتشارات ما در سال 1394 هم وقفه‌ای در تولیدات خود ایجاد نکرده و تا به امروز با همکاری مراکز- دانشگاهی 70 عنوان کتاب را آماده انتشار کرده که 50 عنوان از آنها تا به امروز منتشر شده‌اند.

مدیر مسئول انتشارات مجد در پایان به وجود 3 الی 4 عنوان کتاب ترجمه‌ای در میان آثار آماده انتشار این مرکز اشاره کرد و تصریح کرد: امیدوارم که امسال هم همچون سال گذشته فعالیت خوبی داشته باشیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار