شهروندان آمریکایی از دو روز دیگر با افزایش مالیات بنزین در جایگاه‌های سوخت‌گیری مواجه خواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  هیل؛ موسسه "عدالت مالیاتی برای شهروندان" در آمریکا اعلام کرد به موجب طرح "مالیات و سیاست اقتصادی" از اول ژ.ئیه (11 تیر) در 6 ایالت این کشور مالیات بر بنزین افزایش خواهد یافت. درآمد حاصل از اخذ مالیات، برای توسعه پروژه‌های حمل و نقل استفاده می‌شود.

ایالت‌های آیداهو، ورمونت، جورجیا، مریلند، رود آیلند و نبراسکا شامل قانون افزایش مالیات بر بنزین می‌شوند. ایالت کالیفرنیا نیز شاهد افزایش 6 سنتی مالیات بر بنزین خواهد بود که کمترین رقم در مقایسه با 6 ایالت دیگر به حساب می‌آید.
"کارل دیویس،" مدیر تیم تحقیقاتی طرح "مالیات و سیاست اقتصادی" در این باره توضیح داد: به ازای هر 4 لیتر بنزین حدود 7 سنت مالیات درنظر گرفته شده است. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که در سالهای اخیر بودجه بخش حمل و نقل به شدت کاهش یافت و انجام بسیاری از پروژه‌های زیربنایی متوقف شد. افزایش مالیات در نهایت به سود رانندگانی که مالیات را پرداخت می‌کنند تمام می‌شود. با ساخت جاده‌های ایمن و افزودن امکانات رفاهی به مسیرهای پر‌تردد، شرایط بهتری برای رفت و آمد مسافران و رانندگان فراهم می‌شود.

وزارت حمل و نقل آمریکا اعلام کرد صندوق مالی بزرگراه‌ها در این کشور در پایان ماه ژوئیه و حداکثر اوایل اوت (نیمه مرداد) خالی از اعتبار خواهد شد. این صندوق تا چند هفته پس از آن که در جلسه‌ای رسمی بودجه جدید در اختیارش گذاشته شود، فاقد هرگونه نقدینگی خواهد بود.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار