20 روز پيش يك موفقيت بزرگ براي wkf بدست آمد و آن اين بود كه هيات اجرايي كميته بين المللي پاراالمپيك IPC رشته كاراته را به عنوان سي امين رشته حاضر در پارالمپيك پذيرفت.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، پروسه انتخاب كاراته به عنوان يكي از رشته هاي پاراالمپيك از 8 سال پيش و در جريان تورنمنت باواريا آلمان كه براي اولين بار براي افراد معلول و ناتوان جسمي برگزار مي شد، كليك خورد.

رئيس كميته بين المللي المپيك و همچنين رئيس فعلي IOC توماس باخ، به دعوت آنتونيو اسپينوز رئيس فدراسيون جهاني كاراته از اين مسابقات ديدن كردند.

بعد از اين مسابقات متعدد كاراته براي افراد معلول و ناتوان جسمي برگزار مي شد تا اينكه در رقابتهاي جهاني 2014 آلمان نيز اين اتفاق افتاد و تعداد بالايي از كشورها و مهمانان بين المللي به همراه نمايندگان خودشان در اين مسابقات شركت كردند.

پس از اين اتفاق بود كه فدراسيون جهاني كاراته درخواست جدي و مهم خودش را به هيات اجرايي كميته بين المللي پاراالمپيك ارائه كرد.

قرار است درمسابقات مهمي كه طي روزهای 15 - 14 نوامبر در مكزيكوسيتي برگزار مي شود موضوع زمان آغاز كاراته در مسابقات و قرار گرفتن آن در برنامه پاراالمپيك به صورت اجرايي مطرح شده و زمان و محل آغاز رقابتها هم به صورت رسمي مشخص گردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار