معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با اشاره به میزان تخلفات بیمارستان‌ها گفت: میزان تخلفات بیمارستان‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

علی فتاحی، معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران با اشاره به میزان تخلف‌های بیمارستان‌ها اظهار کرد: امسال میزان تخلف‌های بیمارستان‌ها نسبت به سال گذشته از نظر تعداد و مبلغ کاهش پیدا کرده است، میزان تخلفات مالی بیمارستان‌ها در سال گذشته به طور متوسط 600 تا 700 هزار تومان بود اما این میزان در سال جاری به کمتر از 100 تا 200 هزار تومان رسیده است.

وی افزود: تخلفات پزشکی در سامانه 1690 ثبت می‌شود و پس از بررسی توسط کارشناسان این سامانه پرونده‌ها به سازمان نظام پزشکی ارجاع داده می‌شود، از میان تخلفات اعلام شده، 70 درصد آن‌ها تخلف نبوده است و تنها 30 درصد آن‌ها را می‌توان تخلف شمرد.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: تخلفات اثبات شده به کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی و برخی به سازمان نظام پزشکی اعلام می‌شود. در صورتی که کارشناسان فنی سامانه 1690 تخلف بیمارستانی را تأیید کنند، در ابتدا مسئولین فنی بیمارستان‌ها جوابگو هستند و در صورت تکرار تخلف، نوع محکومیت آن‌ها متفاوت خواهد بود و با آن‌ها به شدت برخورد می‌شود.

چندی پیش مسئولین فنی 20 بیمارستان متخلف شهر تهران محکوم شدند. این محکومیت‌ها به دلیل تخلفات مالی اتفاق افتاد و بیشتر متخلفین از بیمارستان‌های خصوصی بودند.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار