مدیر فرهنگسرای انقلاب اسلامی از پرواز 66 کبوتر در سالروز حمله ناو آمریکایی به هواپیمایی مسافربری و دریافت 100 اثر نقاشی کودکان در زمینه حقوق بشر خبر داد .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اردبیل؛ حسن سلطانی در نشست خبری به مناسبت هفته حقوق بشر و حادثه حمله ناو آمریکا یی به هواپیمای مسافربری ایران در نمایشگاه بین لمللی قرآن مشهد افزود:به همین مناسبت درهفت نقطه شهرنمایشگاه عکس هواپیمایی مسافربری برپا شده و عکس هواپیمای مسافربری بصورت بنر بزرگ طراحی شده و روای حقوق بشر به توضیحاتی درباره اصل ماجرا می دهد و این سوال را از مردم می پرسد .اگر شما در این هواپیما بودید چه حسی داشتید و یاداشت های مردم در این زمینه بصورت فارسی ، انگلیسی و عربی "به رئیس جمهور آمریکا..." نوشته می شود .

سلطانی با اشاره به اینکه آمریکا این اتفاق را یک اشتباه دانسته در حالی که شواهد نشان دادند این بمباران از روی عمد صورت گرفته ، گفت: هدف از این یادواره حساس‌سازی مردم و رسانه‌ها به نقشه‌های دشمنان نسبت به ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود فرمودند که به آمریکا اعتماد ندارند و این امر نتیجه پیشینه فعالیت‌های ضد ایرانی اسلامی این کشور است ولی بعضی از افراد بر دوست یا دشمن بودن امریکا با ایران دچار تردید هستند

مدیر فرهنگسرای انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه در رسانه ها دچار ضعف هستیم و در پرداختن به این موضوع مردم چهره واقعی امریکا را نمی شناسند ، اظهار کرد: سی و پنج سال از انقلاب اسلامی ما می گذرد وتجاوزاتی که به حق و حقوق ما داشته اند که اگر یک دهم این اتفاقات در کشور دیگری اتفاق افتاده بود در بوق و کرنا می کردند و خوراک اصلی خبر رسانه هایشان بود

سلطانی افزود:چهار شهید این حادثه مشهدی هستند که اجساد دو نفر از انها پیدا نشده که به نامهای شهید غلامرضا رضایی نیری،محمد رضا رضایی نیری ،فاطمه مهماندارو زهرا رضایی نیری هستند و کلیپی اماده شده که در همان روز اکران می شود .

وی ادامه داد: ساخت کلیپ از زندگی خانواده شهید رضایی نیری ، همچنین انتخاب نماهنگ های مرتبط با این حادثه در پارکها ومکانهای که شهرداری مراسم برگزار می کند .

مدیر فرهنگسرای انقلاب اسلامی همچنین به یادواره 66 کودک و نوجوان شهید این هواپیما اشاره کرد و گفت:در این یادواره که 50 نوجوان بر سر مزار این شهیدان در صحن آزادی حرم مطهر رضوی حاضر خواهند شد .

سلطانی به فراخوان مسابقه نقاشی ویژه کودکان با موضوع حقوق بشر به مناسبت 12 تیر اشاره افزود: کودکان می توانند تا 13 تیر در این فراخوان شرکت کنند .

خاطر نشان می شود : یادواره این شهیدان روز جمعه 12 تیرماه به همت نوجوانان خیابان عبادی مشهد، حد فاصل کامیاب 36 و 38 در مسجد حجت المهدی (عج) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.