با تلاش ماموران پلیس فتا فارس فردی که با استفاده از بدافزار جاسوسی بیش از سه ميليارد ریال از حساب شهروندان برداشت کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از شیراز؛ فرمانده انتظامي استان فارس گفت: طی ارائه گزارش ها و ارائه مرجوعه قضائی چند شاکی مبنی بر کسر موجودی از حسابشان در بستر فضای سایبر، موضوع به صورت ويژه در دستور كار مأموران پليس فتا قرار گرفت.

سردار " احمد علي گودرزي" ادامه داد: در بررسي هاي اوليه مشخص شد برداشت ها به یک روش خاص صورت گرفته که با توجه به اهمیت موضوع ، يك تیم عملیاتی جهت شناسایی متهم یا متهمان تشکیل و تحقيقات در اين خصوص آغاز شد.

وي تصريح كرد: مأموران با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق به شناسایی و دستگیری يك نفر متهم شدند.

فرمانده انتظامي استان فارس گفت: فرد هکر با طراحی و نصب نرم افزار جاسوسی "کی لاگر" بر روی سیستم کافی نت های شهرستان های شیراز ، تهران ، مازندران ، اصفهان و کیش اطلاعات حساب کاربری و بانکی افرادی که برای انجام تراکنش مالی خود مراجعه کرده بودند، را به سرقت برده و در ادامه با به دست آوردن این اطلاعات اقدام به خالی کردن حساب قربانیان مي كرده است .

سردار " گودرزي" تصريح كرد: فرد هکر برای اینکه توسط پلیس شناسایی نشود منزل مبله ای را در شیراز به صورت روزانه اجاره و وجوه سرقتی خود را به پول اینترنتی (بیت کوین) تبدیل می كرده است.

وي اضافه کرد: "کی لاگر ها" ابزارهایی هستند که تمام کارهای انجام شده کاربر توسط صفحه كليد را ثبت می کنند و می تواند به صورت های سخت افزاری و نرم افزاری تولید شوند.

اين مقام ارشد انتظامي با بيان اينكه شهروندان برای وارد کردن اطلاعات مهم و حساس خود از کامپیوتر های مستقر در مکان های عمومی استفاده نکنند، افزود: کاربران بايد ترافیک ارسال و دریافت اطلاعات سیستم خود را مرتب کنترل کنند كه در حالت معمول میزان دریافت اطلاعات باید بالاتر از ارسال اطلاعات باشد .

انتهای پیام/گ



برچسب ها: دستگیری ، هکر ، میلیاردی ، در ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.