رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت : فردي كه اقدام به هك و نفوذ به وايمكس 370 نفر از شهروندان نموده بود توسط پليس فتا استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان، رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان در تشريح اين خبر گفت: در پي شكايت تعدادي از شهروندان مبني بر اينكه شخصي مودم وايمكس آنها را هك كرده و از اينترنت و پهناي باند آنها استفاده كرده،بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

سرهنگ " مرتضوي" افزود: پس از رصد كارشناسان پليس فتا مشخص شد فرد هكر با روش هاي فني و پيچيده اقدام به هك و نفوذ به اينترنت شهروندان نموده است.

اين مقام انتظامي خاطر نشان كرد: با انجام اقدامات فني و تخصصي در فضاي مجازي متهم شناسايي و دستگير شد.

وي اظهار داشت :متهم پس از مواجه با مدارك و مستندات اين پليس به بزه انتسابي اقرار و انگيزه خود را در ابتدا كنجكاوي بيان داشته ولي انگيزه وي در هك مودم هاي بيشتر را كسب منفعت عنوان داشت.

رئيس پليس فتا استان با بيان اين مطلب كه اين فرد اقدام به هك ونفوذ به وايمكس 370 نفر از شهروندان كرده است، گفت : متهم پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي تحويل داده شد.

سرهنگ مرتضوي به شهروندان توصيه كرد :اولاً اينكه رمز پيش فرض مودم هاي خود را تغيير دهيد و دوم اينكه مودم هاي بيسيم و وايمكس براي ارسال اطلاعات از پرتوكل هاي امنيتي استفاده مي كنند لذا مي توانيد با وارد شدن به تنظيمات مودم و انتخاب پروتكل امن WPA2 و انتخاب رمز مطمئن از نفوذ هكرها جلوگيري كنيد. 

انتهای پیام/ز

برچسب ها: دستگیری ، هکر ، وایمکس ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.