بررسی‌ها نشان می‌دهند که موارد آرتریت روماتوئید در مفاصل دست‌ها، انگشتان دست، آرنج و مچ دست افزایش یافته و موجب محدودیت‌های حرکتی زیادی در ناحیه دست شده است.

هوشنگ فقاهت متخصص روماتولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران افزود: هر یکی از مفاصل بدن می‌تواند دچار سائیدگی، التهاب و تخریب شود که البته اینگونه عارضه‌ها در برخی از مفاصل به ویژه مفاصل ران و اطراف زانو بیشتر مشاهده می‌شود.

وی گفت: در بیماری آرتریت روماتوئید مفصل ملتهب و از آن مواد مضری ترشح می‌شود و در نهایت ساختمان مفصلی تغییر شکل می‌دهد.

فقاهت با بیان اینکه در آرتریت روماتوئید غضروف، تاندون‌ها و زردپی دچار آسیب می‌شود، تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که موارد آرتریت روماتوئید در مفاصل دست‌ها، انگشتان دست، آرنج و مچ دست افزایش یافته و موجب محدودیت‌های حرکتی زیادی در ناحیه دست شده است.

وی خاطر نشان کرد: البته آرتریت روماتوئید معمولا هنگامی در ناحیه دست بروز می‌کند که تا حد زیادی پیشترفت کرده و امکان درمان مناسب بیماری سخت شده است.

فقاهت افزود: به محض مشاهده علائم آرتویت روماتوئید به ویژه درد و ومحدودیت حرکتی در ناحیه مفاصل بدن، باید به پزشک مراجعه کرده و تحت درمان مناسب قرار گرفت.

وی با بیان اینکه آرتریت روماتوئید در ناحیه مفاصل پا نیز شیوع گسترده‌ای دارد، یادآور شد: بسیاری از مشکلات حرکتی و اختلالات مفصلی پاها، مربوط به آرتریت روماتوئید است و این بیماری پس از آرتروز، مهمترین عامل بروز و مشکلات مفصلی در بسیاری از افراد جامعه است.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار