بر اساس بررسی های موجود حدود 1.5 تا 2 درصد افراد جامعه درگیر آرتریت روماتوئید هستند و متاسفانه بسیاری از افراد مبتلا، اقدام خاصی جهت درمان و کنترل بیماری خود انجام نمی‌دهند.

هوشنگ فقاهت متخصص روماتولوژی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: آرتریت همراه با آرتروز دو بیماری مفصلی بسیار شایع هستند که بسیاری از اطرافیان ما به آن دچار بوده و در نتیجه بیماری خود با مشکلات و محدودیت های زیادی مواجه شده‌اند.

وی با بیان اینکه بر طبق شواهد و بررسی‌ها آرتریت روماتوئید یکی از عوامل اصلی آسیب و محدودیت حرکت مفاصل است،‌تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های موجود حدود 1.5 تا 2 درصد افراد جامعه درگیر آرتریت روماتوئید هستند و متاسفانه بسیاری از افراد مبتلا، اقدام خاصی جهت درمان و کنترل بیماری خود انجام نمی‌دهند. 

فقاهت گفت: عدم درمان به موقع آرتریت روماتوئید موجب التهاب بیشتر مفصل و بروز عوارض و محدودیت‌های بیشتر حرکتی خواهد شد. 

وی یادآور شد: در واقع در صورتی که آرتریت روماتوئید درمان نشود، این موضوع می‌تواند موجب زمین‌گیر شدن فرد مبتلا شده و تا اندازه‌ای پیشرفت کند که دیگر امکان درمان بیماری وجود نخواهد داشت.

فقاهت با اشاره به اینکه آرتریت روماتوئید در افراد سالمند شیوع بالاتری ندارد، تصریح کرد: برآورد می‌شود که شیوع آرتریت روماتوئید در افراد سالمند حدود دو برابر دیگر سنین باشد.

وی افزود: اگرچه آرتریت روماتوئید در موارد پیشرفته می تواند فرد مبتلا را به شدت درگیر کرده و بیمار را زمین گیر کند، اما می‌توان با مراقبت و پیگیری‌های لازم و درمان‌های دارویی غیر دارویی، بیماری و عوارض آن را تا حد بسیار زیادی کاهش داد. 




انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.