دبیر اول کمیسون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر هزینه‌هایی که در بخش‌های دیگر متحول میشویم به همان میزان به حمل و نقل عمومی و ریلی اختصاص داده شود گره بسیاری از مشکلات باز می‌شود.

محمد اسماعیل سعیدی دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه توجه مجلس به اختصاص بودجه در حمل و نقل عمومی و ریلی بسیاری از گره‌هارا باز می‌کند اظهار کرد: در بخش‌های مختلف با هزینه‌های بسیاری مواجه می‌شویم اگر برابر همین هزینه‌ها را به حمل و نقل عمومی و ریلی اختصاص دهیم بسیاری از گره‌ها باز می‌شود.

وی افزود: بخش قابل توجهی از مشکلات حمل و نقل عمومی و ریلی قابل حل است اما، در بحث توسعه حمل و نقل ریلی در کلان شهر‌ها به ویژه شهر تهران همیشه با یکسری مشکلات مواجه هستیم زیرا حمل و نقل عمومی و ریلی قربانی بی توجهی مسئولان است.

سعیدی تصریح کرد: متاسفانه با آمار روز افزون فرسودگی خودروها و آلایندگی هوای کلان شهرهایی مانند تهران مواجه هستیم، پدیده نوسازی و توسعه حمل و نقل عمومی امری ضروری است چرا که بر میزان آلایندگی هوا اثر مستقیم می‌گذارد.

وی در پایان گفت در حال حاضر حمل و نقل عمومی دارای وضعیت نابسامانی است و از دو جهت فرسودگی و کمبود بودجه دچار مشکل است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار