عصر دیروز؛

آیین اختتامیه‌ دومین مسابقات قرآنی شهرداری برگزار شد

در این مراسم از نفرات برتر در 10 رشته قرآنی مسابقات تقدیر به عمل آمد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران آیین اختتامیه دومین مسابقات قرآنی بازنشستگان شهرداری تهران عصر شنبه سیزدهم تیرماه در سالن آمفی تئاتر سازمان حج زیارت برگزار شد.

این مراسم که با قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی آغاز شد در ادامه گروه چهل نفره از بازنشستگان شهرداری به اجرای همخوانی شعر آیینی پرداختند.

در ادامه این مراسم مصطفی منتظر‌المهدی مدیر عامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران گزارشی از دومین دوره مسابقات قرآنی بازنشستگان شهرداری ارائه داد.

وی گفت این مسابقات در 10 رشته شامل تفسیر، اذان، احکام، روخوانی و روان‌خوانی، حفظ، تلاوت و تحقیق، شعر آیینی سیره معصومی و همچنین نقاشی از داستان‌های قرآنی برای کودکان برگزار شد که طی این مسابقات نزدیک به 700 نفر از بازنشستگان و پرسنل شرکت‌های تابعه و همچنین فرزندان بازنشستگان تهران با یکدیگر به رقابت پرداخته و در این مراسم به نفرات برتر جایزه داده خواهد شد.

منتظر‌المهدی در ادامه با بیان اینکه بازنشستگان توجه بیشتری به مسائل اخروی دارند تأکید کرد: این مسابقات یکی از برنامه‌های اصلی سازمان بازنشستگان شهرداری تهران در جهت ایجاد پایگاه‌های معنوی برای بازنشستگان است و استقبال بسیار خوبی هم از سوی این عزیزان صورت گرفته است به طوری که مسابقاتی که در این حد از جامعیت حتی در سطح کارمندان شهرداری نیز وجود ندارد.

بزرگترین بام قرآنی جهان در عباس آباد ساخته می شود

در ادامه این مراسم حجت‌السلام عبدالمقین ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به سخنرانی پرداخت و گفت : رمضان ماه نزول قرآن است و کلیه‌ی فضائل ماه رمضان از جمله فضائلی که برای شبهای قدر بر شمرده می‌شود به واسطه‌ی همین نزول قرآن است.

وی قرآن را نقشه راه حرکت انسان در زندگی و اجرای چنین مسابقات قرآنی را برای احیای قرآن در جامعه ضروری دانست و اظهار داشت: برای آنکه احکام و تلاوت قرآن و همچنین تدبیر و تفسیر قرآن را در میان نشر جوان رواج دهیم نیاز به چنین مسابقات پر‌باری داریم.

حجت الاسلام ناصحی یادآور شد: حدود 450 سال پیش و در دوران صفویه در اطراف تهران یک شهر قرآنی بوده  که 114 برج و بارو داشته و در هر برج یک سوره قرآن قرار داده شده بود.

وی خاطرنشان کرد: در آینده بزرگترین شهر و بام قرآنی جهان در عباس آباد تهران ساخته می شود به طوریکه طراحان کشورمان به کشورهایی که چنین شهرهای قرآنی دارند، از جمله مصر و مالزی سفر کرده اند تا از آنها ایده بگیرند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.