در آستانه اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی؛

کتابچه همراه "گزیده‌ای از مناسک حج 1394" منتشر شد + دانلود

در آستانه اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی، امكان دریافت رایگان گزیده كتاب مناسك حج با عنوان«مناسك همراه» شامل فتاوای 14 تن از مراجع عظام تقلید به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج‌ و زیارت فراهم شد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در آستانه اعزام زایران ایرانی به حج تمتع و همزمان با فراگیر شدن آموزش‌های زائران حج تمتع 94، فایل كتاب مناسك حج با ویرایش جدید و حواشی و استفتائات جدید مراجع عظام تقلید با 5 فرمت ویژه تلفن های همراه از سوی پایگاه اطلاع رسانی حج با عنوان «مناسك همراه» در اختیار روحانیون كاروان‌ها و عموم زائران قرار گرفت.

در مقدمه این كتاب آمده است: شارع مقدس برای حج كه از اركان مهم اسلام و دارای ابعاد مختلف سیاسی، عبادی، فردی و اجتماعی است، مانند دیگر آموزه های دینی احكام خاصی مقرر كرده است. این احكام كه از آن به مناسك حج یاد می‌شود، دارای گستردگی و دقت زیادی است. تفاوت دیدگاه‌های مراجع عظام تقلید در این زمینه نیز اهمیت یادگیری دقیق مناسك را دو چندان می‌كند.

حجیم بودن مناسك حج از یك سو و لزوم دسترسی سریع و آسان به احكام مبتلابه حج از سوی دیگر، تهیه و تدوین خلاصه‌ای از مناسك را بیش از پیش ضروری می‌نمود. در این راستا بر آن شدیم تا گزیده مناسك مبتلابه حج را مطابق آخرین ویرایش مناسك محشی حج (ویرایش1394)، با اشاره به شماره مسئله، تحت عنوان «مناسك همراه» تدوین و منتشر نموده و در اختیار روحانیون محترم كاروان‌های حج و عمره و حجاج و زوار بیت‌الله الحرام قرار دهیم.

در این مناسك همراه فتاوای 14 تن از مراجع عظام تقلید، آیات عظام: امام خمینی، مقام معظم رهبری، خویی، گلپایگانی، فاضل لنكرانی، تبریزی، بهجت، سیستانی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی، مكارم شیرازی، سبحانی، موسوی اردبیلی و نوری همدانی ذكر شده است.

این اثر تحت نظارت حجت الاسلام والمسلمین «منصور مظاهری»، توسط حجج اسلام «رضا عندلیبی، مهدی درگاهی و حمید كمالی اردكانی» تدوین شده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار