خبرنگاران ایرانی که در انتظار دریافت خبر از مذاکرات در داخل هتل کوبورگ هستند به خبرنگاران از کشورهای دیگر پیشنهاد دادند در یک نظرسنجی درباره سرنوشت مذاکرات هسته ای ایران شرکت کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از خبرگزاری ایتارتاس از وین، خبرنگاران ایرانی که در انتظار دریافت خبر از مذاکرات در داخل هتل کوبورگ هستند به خبرنگاران از کشورهای دیگر پیشنهاد دادند در یک نظرسنجی درباره سرنوشت مذاکرات هسته ای ایران شرکت کنند.

دو مسئله به رای گذاشته شد: آیا ایران و شش مذاکره کننده بین المللی ( پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان ) خواهند توانست موافقتنامه امضا کنند و دیگر اینکه اگر پاسخ به این سوال مثبت است زمان تحقق آن کی خواهد بود.

204  خبرنگار در این نظرسنجی شرکت کردند که از این تعداد 158 نفر یا 78 درصد گفتند دور کنونی مذاکرات با موفقیت همراه خواهد بود. 25 خبرنگار گفتند این مذاکرات به موافقتنامه جامع منجر نخواهد شد و هفت خبرنگار نیز پاسخ دادند مذاکرات ادامه خواهد یافت.

در این نظرسنجی 14 خبرنگار نیز هیچ پاسخ روشنی ندادند.

هرکسی که گفت موافقتنامه ای بین ایران و گروه پنج به اضافه یک امضا خواهد شد پیش بینی کرد این موافقتنامه تا هفتم ژوئیه (فردا) به دست خواهد آمد.

برگزاری کنندگان این نظرسنجی در مصاحبه با ایتارتاس گفتند اکثر آنهایی که پاسخ منفی دادند از خبرنگاران رسانه های انگلیس، اتریش و ژاپن بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار