برخی کارشناسان احتمال می دهند توافق هسته ای بین ایران و غرب، نیمه شب سه شنبه اعلام شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه برخی کارشناسان احتمال می دهند توافق هسته ای بین ایران و غرب، نیمه شب سه شنبه اعلام شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، برخی از مسئولان غربی و نیز برخی از مقامات ایرانی اعلام کردند تهران اصرار دارد که تحریم بین المللی برضد فناوری موشک‌های بالستیک این کشور برداشته شود. با این حال شش قدرت جهانی با این درخواست ایران مخالف هستند. در همین حال در آخرین شب مهلت تمدید شده مذاکرات ایران و غرب، وزیران خارجه شش قدرت بزرگ، نخستین بار در دور اخیر مذاکرات گرد هم جمع شدند تا درمورد توافق احتمالی تاریخی با ایران تبادل نظر کنند.

قنیبر گزارشگر العربیه گفت: با نزدیک شدن پایان زمان مذاکرات هسته ای ایران و غرب، بسیاری منتظرند نیمه شب سه شنبه توافق اعلام شود. با این حال جان کری که یازده روز است که در وین به سر می برد، اشاره کرد که اگر ایران به سرعت گزینه های دشوار را انتخاب نکند، ممکن است مذاکرات را ترک کند.

این گزارشگر اضافه کرد: موضوع رفع تحریمها که مورد اختلاف شدید بود، قرار شده است تدریجی اما در فاصله های نزدیک باشد. در همین حال اگر ایران به تعهدات خود پایبند نباشد، بازگشت تحریمهای ایران به صورت خودکار نخواهد بود بلکه کمیته ای از متخصصان از شش قدرت جهان، گزارشی در این باره به شورای امنیت خواهند داد و میزان نقض تعهدات ایران را مشخص خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار