گزارش اختصاصی باشگاه خبرنگاران جوان ؛

من نمی توانم روزه بگیرم

چند سالی است بیماری پنهانی دارد اما ظاهر مقاومش نشان نمی دهد که در یک سیر متوالی جرقه های سوزن را بر دست و پایش فرو می کنند و به ناچار دردش را یک نفس تا مغز استخوان سر می کشد.

به گزارش خبرنگار   گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان _ نگین باقری ؛ چند صباحی است که از رمضان، ماه میهمانی خدا می گذرد و برخی از افراد ناخواسته از این مهمانی جا مانده اند و برای آنکه که از قضاوت بد برخی از مردم به دور باشند، ساعات زیادی از روز، خود را در دانشگاه، محل کار و ...گرسنه و تشنه نگه می دارند. آن گاه برخی مردمان قضاوت گر، انگشت اتهام را روانه بندگان خدا می کنند و ندانسته از شرایط زندگیشان، برچسب بی اعتقادی را بر پیشانی آنان محکم می چسبانند.

*من بی اعتقاد نیستم!

وقتی پای درد و دل بیمارانی که در ظاهر هیچ یک از علائم بیماری آنان مشهود نیست و نمی خواهند راز نهفته در دل را شکوفا کنندمی نشینیم،می گویند: مجبوریم با گرسنه و تشنه ماندن ساعت های متوالی ناخواسته شرایط نامساعد بیماری خود را بیشتر کنیم تا از گزند قضاوتی که همیشه رنجش را کشیده ایم،  به دور باشیم.

*همیشه نگران فرزندم هستم

بیماری فرزندم را کسی نمی داند و پزشکش او را برای روزه گرفتن منع کرده است وقتی به او می گویم خوب در محل کارت هر از گاهی چیزی بخور تا دچار مشکل نشوی، می گوید: محل کارم افراد را مرزبندی کرده اند. آنان که می خورند در زمره افراد بی دین به شمار می روند و به چشم بد نگریسته می شوند .و من کل ماه رمضان را نگرانم تا فرزندم دچار مشکل نشود گرچه وقتی به خانه می رسد رنگ به رخسار ندارد و احوالش رو به زوال است.


*مردم را قضاوت نکنیم!

چه بسا در دل یاد ایامی می کند که روزه دار بود و از سحر تا افطار با دهان مهر شده همچون سایرین به امید نزدیک شدن به خدا انتظار می کشید تا دعایش اجابت شود. اما حالا دیگر نا خواسته خود را در محضر خدایش کم می بیند.

همه ما می دانیم که قضاوت زودهنگام و براساس حدس و گمان امری نکوهیده است تا آن جا که در قرآن کریم سوره حجرات، آیه 12 آمده است: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثیراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَ لا تَجَسَّسُوا وَ لا یَغْتَبْ بَعْضُکُمْ بَعْضاً أَیُحِبُّ أَحَدُکُمْ أَنْ یَأْکُلَ لَحْمَ أَخیهِ مَیْتاً فَکَرِهْتُمُوهُ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحیم»؛ اى کسانى که ایمان آورده‌‏اید! از بسیارى از گمان‌ها بپرهیزید، چرا که بعضى از گمان‌ها گناه است و هرگز (در کار دیگران) تجسّس نکنید و هیچ‌یک از شما دیگرى را غیبت نکند، آیا کسى از شما دوست دارد که گوشت برادر مرده خود را بخورد؟! (به یقین) همه شما از این امر کراهت دارید تقواى الهى پیشه کنید که خداوند توبه‌‏پذیر و مهربان است!

*ماه رمضان، ماه شفای بیماران

ماه بندگی خداست، ماه وصال است و رحمت و دل شکسته مادرانی که تا همیشه برای فرزندان خود رحم می خواهند تا زخم، بیایید همگی در این ماه عطوفت و مهربانی به دور از هر گونه قضاوت اشتباه، برای بهبودی تمامی بیماران دعا کنیم چراکه هزاران صدا بهتر به گوش خداوند خواهد رسید.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۷ تير ۱۳۹۴
آخی بنده خدای بسیج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۷ تير ۱۳۹۴
خوب تو محل کار بره یه جایی که کسی نمیبینه بخوره . با بقیه هم هماهنگ کنه

تو مدرسه ما من یادمه طرف میخورد و فحش میداد به روزه دارا . ما هم دهنشو آسفالت کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیمی
۲۰:۲۰ ۱۷ تير ۱۳۹۴
سلام . بیمارم و وقت زیادی ندارم . هرکس این کامنت رو میبینه لطفا در این شبها برام دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۷ تير ۱۳۹۴
واقعا متاسف شدم اگر خودساخته باشم و امید به زندگی در من زیاد باشه خلاف امر خدا رو انجام نمی دم
همدیگر رو مهربانتر ببینیم
آخرین اخبار