کارشناس گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: متاسفانه نبود راه های مناسب صنعت گردشگری در استان و توسعه شبکه حمل و نقل که در جذب گردشگر بسیار موثر است را تهدید می کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛  تیمور خالدی گفت: نبود راه های مناسب موجب ایجاد دافعه های گردشگری در استان کردستان شده و هر ساله موجب تصادفات و تلفات زیادی می شود.

وی افزود : نبود فرودگاه های مناسب و لزوم توسعه فرودگاه های استان و تسریع در افتتاح فرودگاه سقز، توسعه مرزهای زمینی و پایانه های مرزی، فقدان دسترسی استاندارد در مسیرهای روستاهای هدف گردشگری و نیاز به نصب تابلو ها و علائم، معرفی سایت های گردشگری در استان، وجود ناوگان عمومی فرسوده، قدیمی و بی کیفیت، عدم وجود مراکز خدماتی بین راهی استاندارد از جمله مشکلات راهای موصلاتی استان کردستان است.

خالدی افزود : در راستای توسعه زیر ساخت های صنعت گردشگری به ویژه حوزه راه های مواصلاتی، جاده های منتهی به جاذبه های گردشگری و حمل و نقل استان دبیرخانه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، پس از نظر خواهی از دبیر خانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان کردستان موارد و مشکلات مربوط به حوزه راهها را پس از جمع بندی به وزارت راه و شهر سازی جهت پیگیری و رفع این مشکل ارجاع داد.

استان کردستان هفت هزار و 850 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان شش هزار کیلومتر آن راه روستایی است و آزادراه ندارد.


انتهای پیام/س

برچسب ها: عدم ، تابلو ، مرز ، ویژه ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.