ویکی‌لیکس اسناد جدیدی منتشر کرده است که از توطئه‌های عربستان، قطر، اردن، آمریکا و رژیم صهیونیستی برای سرنگونی دولت "بشار اسد" پرده بر‌می‌دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ اسناد جدید ویکی‌لیکس از تعامل و همکاری رژیم صهیونیستی با مخالفان سوریه حکایت دارد و در این میان نام چندین شخصیت سوری و لبنانی که در خصوص پرونده سوریه با این رژیم در ارتباط بوده‌اند ، افشا شده است . 

هکرها موفق شدند به یک دستگاه رایانه متعلق به کارمندان امنیتی رژیم صهیونیستی نفوذ پیدا کنند که از جمله این کارمندان "منذر الصفدی" مشهور به "مندی الصفدی" بوده است. وی از جمله فعالان در زمینه پرونده سوریه به شمار می‌رود . هک کردن و نفوذ به رایانه و تلفن "الصفدی" و همچنین عملیات شنودی که از وی در مدت چند ماه صورت گرفته است ، منجر به افشای اسامی برخی شخصیتهای لبنانی و سوری شد که با دشمن صهیونیستی در پرونده سوریه همکاری کرده بودند.

هکرها موفق شدند به پرونده‌ها و مکالمات و حتی شماره تلفن‌ها و اسناد سری مربوط به هماهنگی میان شخصیتهای مخالف نظام سوریه و برخی شخصیتهای لبنانی که در زمینه دادن اطلاعات به تل‌آویو از مراکز و شخصیت‌های حزب الله فعالیت می‌کرده اند؛ آگاهی و دست پیدا کنند.

در یکی از این پرونده‌ها از تلاش‌های "مندی صفدی" از کارمندان دفتر "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، برای به خدمت گرفتن مزدوران لبنانی و سوری و هماهنگی با آنها برای دادن سلاح به گروههای مخالف، دادن اطلاعات و مشخص کردن موقعیت برخی مواضع برای بمباران آنها از جانب ائتلاف  پرده برداشته شده است. همچنین ارتباط یکی از فرماندهان داعش با رژیم صهیونیستی در این اسناد افشا شده است.

طبق این اسناد "مندی صفدی" با گروههای مسلح مخالف سوری و دستگاه اطلاعاتی ترکیه و طیف‌های مختلف مخالفان سوری ، افسران جدا شده از نظام و بسیار از افراد دیگر که برخی از آنها هنوز هم در میان نیروهای نظام سوریه هستند، در ارتباط بوده است.
وی با فرماندهان جبهه النصره و داعش نیز در ارتباط بود و روابط دوستانه و اقدمات امنیتی در نهایت او را به یکی از شخصیتهای سیاسی لبنان و شماری از لبنانی‌های مقیم خارج وصل کرده است. 
یکی از این اسناد به عقد قرارداد تسلیحاتی که رژیم صهیونیستی در پراگ - پایتخت جمهوری چک - سعی کرده است آنرا با گروههای تروریستی جبهه اسلامی ، اجناد الشام و جبهه النصره امضا کند، اشاره کرده است.
بر اساس این اسناد توافقی میان طرف صهیونیست و یکی از طرفهای سوری برای به فرجام رساندن این توافقنامه تسلیحاتی از طریق خاک اردن و سوریه صورت گرفته است. اگرچه "مندی صفدی" اصرار داشت جزئیات این مساله در پراگ پایتخت جمهوری چک بررسی شود.

بررسی پرونده‌های "مندی" حکایت از آن دارد که تامین کننده اصلی مسائل مالی گروههای مسلح سوری از قطر و عربستان سعودی بوده‌اند و حلقه اتصال جبهه النصره و قطر فردی به نام "محمد الخطیب" معروف به "کلینتون" بوده است که با "مندی صفدی" روابط بسیار خوب و محکمی داشت.
در این اسناد همچنین به هماهنگی میان طرف‌های سعودی و اردنی برای عقد قراردادهای تسلیحاتی در سوریه و حضور نماینده رژیم صهیونیستی در شهر درعا و داخل خاک اردن برای فعالیت در همین چارچوب اشاره شده است.

در بخش دیگری از این اسناد به عقد قرارداد تسلیحات آمریکایی برای یکی از گروههای مسلح داخل سوریه و درخواست موشکهای ضد تانک و هواپیمای "تاو" و "استینگر" و دوربینهای دید در شب اشاره شده است که "مندی" قول داده بود آنها را از سرزمین‌های اشغالی تامین کند. در این اسناد همچنین از تلاش برای ایجاد یک ارتش با هدف براندازی نظام سوریه پرده برداشته شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار