برای این که از اخبار داغ IT در هفته گذشته مطلع شوید، حتما ادامه گزارش را مطالعه کنید.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛فناوری اطلاعات و حوزه های مربوط به آن را باید یکی از بروزترین علم ها دانست، زیرا در هر ساعت ویژگی های جدیدی به آن افزوده می شود.دربسته هفتگی برترین های IT قصد داریم تا جدیدترین و پرطرفدارترین اخبار مربوط به دنیای فناوری اطلاعات را برای شما کاربران گرامی جمع آوری کنیم.

رونمایی از گوشی های تاشو و هوشمند SM-G9198
سامسونگ از گوشی های هوشمند و تاشوی جدیدی رونمایی کرد که تا پیش از این اکثر کاربران آن را ورژن مینی Galaxy S6 می پنداشتند.

رونمایی از گوشی های تاشو و هوشمند SM-G9198

گوشی های SM-G9098 نوعی گوشی تاشوی هوشمند سامسونگ با دو صفحه نمایش بودند که یک سال پیش وارد بازار چین شدند،اکنون گوشی های SM-G9198 با داشتن دو صفحه نمایش 3.91-inch Super AMOLED و رزولوشن 1280* 768 پیکسل جانشین گوشی های SM-G9098 شدند.

 سرعت پردازشگر شش هسته ای 64 بیتی Snapdragon 808 این گوشی ها 1.8 GHz بوده و دارای 2 گیگابایت رم،16 گیگابایت حافظه داخلی است که حافظه ی آن تا 128 گیگابایت از طریق یک رم microSD قابل ارتقاست.





رونمایی سامسونگ از اکسترنال های 2TB

شرکت سامسونگ از هارد اکسترنال های 2TB  SSD رونمایی کرد، که از نظر حجم بسیار بالا اتفاق تازه ای نیست، قبل از آن هارد اکسترنال های SanDisk و Intel با حجم بسیار بالا برای مصارف شرکتی و سروری عرضه شده بودند.

رونمایی سامسونگ از اکسترنال های 2TB

فرق اصلی هارداکسترنال های 2TB  SSDبا Intel وSanDisk ، کاربرد آن ها برای مصارف خانگی و شخصی با همان حجم بالاست،به بیان دیگر هارداکسترنال های 2TB  SSDتنها مخصوص سرور و یا شرکت های بزرگ نیستند.

شرکت سامسونگ اعلام کرد که هارد اکسترنال های جدید 2TB  SSD با داشتن درایو های جدید از خانواده ی 850 Pro و 850 Evo هستند که قیمت های آن ها به ترتیب 1000$ تا 800$ است،قابل ذکر است که این قیمت ها قیمت کارخانه ای بوده و فروش خرده ای این هارد ها متفاوت خواهد بود.

دو خانواده 850 Pro and 850 EVO برخلاف 840 و 840EVO تاکنون مشکل و سرعت پایینی نداشته اند. هردو خانواده 850 Pro and Evo وابسته به تکنولوژی 3D V-NAND سامسونگ بوده و به ترتیب از MLC و TLC بهره می برند.



رونمایی از هدست های جالب و خاص

سامسونگ اخیرا از هدست های جدیدی با برند Level رونمایی کرد که به صورت U شکل و دارای بلوتوث هستند.

این هدست ها صدا را از طریق یک Premium واضح و با کیفیت منتقل می کنند و طراحی آن ها به گونه ای است که استفاده از آن ها راحت تر است.

رونمایی از هدست های سامسونگ

سامسونگ به منظور ایجاد راحتی بیشتر یک قطعه در این هدست ها اضافه کرده که در پشت گردن قرار گرفته و بسیار انعطاف پذیر است. پوشش هندزفری این هدست ها بسیار نرم بوده و دارای کنترل داخلی برای تنظیم ولوم صداست.



اپل واچ همراه خودروهای لوکس

اپل واچ که به طور رسمی از اواخر فروردین امسال رونمایی شد،اگر چه حرف‌های زیادی برای دنیای ساعت بازها نداشت،اما برای معتادان سرزمین دیجیتال،که سبک زندگی دیجیتالی آن ها،تشنه محصولات و خدمات جاه طلبانه کمپانی‌های سراسر جهان است،خبرهای خوبی آورد.

پس از مرگ استیو جابزAppleچند سالی بود که محصولی ارائه نکرده بود،اماTim Cook،مدیرعامل جدید اپل،با معرفی نسخه‌هایی از اپل واچ،طرفداران این کمپانی رویاپرداز سرزمین دیجیتال را خرسند کرد.پس از تبلت و گوشی‌های هوشمند،این بار،Apple Watch بود که توانست نگاه‌ها را بار دیگر،به ساختمان شیشه ای خیابانCupertinoکالیفرنیا،جایی که دفتر مرکزیAppleدران جا قرار دارد،سوق دهد.


اپل واچ همراه خودرو های لوکس

اما آن چهApple Watchرا می‌تواند به یک اختراع مهم در عرصه سبک زندگی دیجیتالی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان تبدیل کند،قابلیت‌های فرآینده آن در عرصه‌های مربوط به سبک زندگی هوشمند است.این که پیش از سوار شدن به خودرو،خودروی شما روشن شود و پس از نشستن در داخل آن،با فرمان‌های صوتی،نسبت به تعویض دنده و راندن خودرو اقدام کنید،موضوعی نیست که در دنیای خودروهای هوشمند،سابقه زیادی از آن بتوان پیدا کرد.



گجت جدید برای تشخیص دندان قروچه
 اخیرا گجت هوشمندی طراحی شده که به کاربران در زمان دندان قروچه و سایش دندان ها هشدار می دهد.




رو نمایی از گجت تشخیص دندان قروچه


دندان قروچه و یا سایش دندان ها پدیده ای است که غالبا به صورت نا خودآگاه چه در حال خواب و چه در حال بیداری به علت استرس  رخ می دهد و  اکثر اوقات باعث سردرد، بی خوابی، آسیب رسیدن به دندان ها و فک درد می شود.

رخ دادن این پدیده در هنگام خواب مانع کنترل و درمان این معضل توسط شخص می شود ولی دستگاه محافظ دهان از طریق چند حسگر که درون خود قاب تعبیه شده اند،میزان فشار وارده به فک و دندان های تحت فشار را اندازه گیری می کند.



امکان تحقق رویای نامرئی شدن

محققان دریافتند که قابلیت تغییر رنگ هشت پای aka opalescent inshore بر گرفته از حضور ساختار پروتئینی است که اجازه تولید ساختار های گوناگونی را جهت بازتاب نور به اشکال مختلف به آن می دهد.

اگر دانشمندان توانایی بازسازی این پروتئین ها را به صورت مصنوعی به دست آورند، تغییر رنگ به صورت لحظه ای کار آسانی خواهد بود که این امر می تواند در مواردی مانند: استتار و نامرئی شدن مورد استفاده قرار گیرد.

امکان تحقق رویای نامرئي شدن

اما دانشمندان می دانند که رنگ های هشت پا بسیار زنده و مانند یک نقاشی مونه است و اگر از این قابلیت به صورت یک لباس و پوشش استفاده شود می تواند به عنوان یک لباس و یا یک پوشش استتار و بسیار ساده به کار گرفته شود.



رونمایی از ios 8.4 با قابلیت های جدید
ورژن جدید سیستم عامل ios 8.4 این هفته رونمایی خواهد شد.این سیستم عامل دارای ویژگی Apple Music  بوده و گویا سیستم جدید استریمینگ آن به شدت با Pandora و Spotify در رقابت است.

کاربران آیفون،آیپد و آیپد تاچ با سیستم عامل ios8 می توانند با نصب 8.4 سیستم عامل خود را ارتقا بخشند. 


اخبار این هفته آیفون


از دیگر ترفند های این سیستم عامل پشتیبانی بالای iBook است که به کاربران امکان استفاده بهتر ازکتاب های آدیو را می دهد.این سیستم عامل دارای Watchkit است که از طریق آن می توان برنامه های ساعت های هوشمند اپل را بر روی آن نصب کرد.




جاسوسی ها آمریکایی از کاربران به وسیله ی گوگل

چند سالی از آشکار سازی ادوادر اسنودن و گاردین در باره سیستم جاسوسی سازمان امنیت ملی امریکا به نام اکس کی اسکور می گذرد. حالا اینترسپت اطلاعات جدیدی از این موضوع را بر پایه 48 سند ارائه شده توسط اسنودن، با این محتوا ارائه کرده است: این سیستم بسیار قدرتمند تر از آنچه در گذشته تصور می شد است، جریان ثابتی از اطلاعات از سراسر دنیا توسط کابل های فیبر نوری به این سیستم وارد و داده ها به مدت 3 تا 5 روز و ابر داده ها تا حدود 45 روز نگه داشته می شوند.

جاسوسی NSA به آسانی جست و جو در گوگل

بر اساس این گزارش سازمان از این ابزار نه تنها برای جاسوسی در ایمیل ها و چت ها بلکه در عکس ها، فایل ها، تماس های صوتی، هدف قراردادن شبکه ها، عکس های وب کمی، سرچ های صورت گرفته، تحلیل های تبلیغات، تحلیل ها از شبکه های اجتماعی، نام کاربری و رمز عبور ها، فایل های بارگزاری شده بر روی سرویس های اینترنتی، تماس های اسکایپی و بسیاری موارد دیگر نیز مورد استفاده است. سازمان امنیت ملی حتی تماس های برقرار شده با گوگل پلی و سامسونگ اپ استور را نیز دنبال و و بررسی کرده است.




گزارش:محمد محمدی خوجین


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار