نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی، از حمایت‌های مادی و معنوی مجلس از نمایش‌های بزرگ میدانی مانند نمایش چندرسانه‌ای فصل شیدایی خبر داد.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی نمایش فصل شیدایی، محمدرضا باهنر، نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی كه اجرای نمایش چندرسانه‌ای فصل شیدایی را همراه با حدود 7 هزار مخاطب تهرانی به تماشا نشسته بود، پس از دیدن این نمایش گفت: در كارهای هنری تخصصی ندارم؛ اما به عنوان یك شهروند و مخاطب معمولی به جرأت می‌توانم بگویم كه شاهد كاری بسیار قوی و زیبا بودم كه توانایی جلب رضایت خاطر مخاطبان را دارد.

وی افزود: نمایش فصل شیدایی تركیبی از هنرهای مختلف است كه با جلوه‌های ویژه میدانی و صحنه‌آرایی عظیم، حدود 7 هزار تماشاگر را مبهوت هنر و توانایی خود كرد كه قدرت تفكر و پویایی نویسندگان و كارگردان و دیگر عوامل نمایش را می‌رساند.

باهنر ادامه داد: فصل شیدایی نمایش فاخری است و به وسیله آن ـ كه هزینه‌ زیادی هم نمی‌طلبد ـ می‌توان فرهنگ اسلامی و اصولگرایی را در جامعه ترویج كرد؛ چون توانایی بازدهی برابر با كلاس‌های درس و آموزشگاه و دانشگاه را دارند.

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود درباره حمایت‌هایی كه مجلس از نمایش‌های بزرگ میدانی و آیینی انجام می‌دهد، گفت: كار نمایندگان مجلس، بررسی ایده‌ها برای تأیید یا رد كردن آنهاست. حركت‌های نو و ایده‌های جدید باید از دل جامعه بجوشد و یا توسط سازمان‌های مردم‌نهاد معرفی شوند تا در مجلس مورد بررسی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: حالا وظیفه مجلس در قبال نمایش‌های میدانی ارزشی مانند فصل شیدایی، حمایت‌های معنوی و مادی است با این توضیح كه حمایت‌های معنوی اثرگذاری بهتر و بیش‌تری برای این نوع كارها به همراه دارد.

باهنر گفت: در مجلس همه می‌دانیم كه اگر یك دانه‌ای را بكاریم، هفتصد دانه برداشت خواهیم كرد. هزینه‌هایی كه در عرصه فرهنگ و هنر صرف می‌شود در حقیقت سرمایه‌گذاری برای آینده است. به همین دلیل تأكید می‌كنم مجلس از این نوع نمایش‌های آیینی و ارزشی حمایت می‌كند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار