مدیر کل دامپزشکی یزد با توضیح پیرامون بیماری ویروسی تب کنگو گفت: این بیماری مهلک بین دام و انسان مشترک است و گزش کنه شایعترین راه انتقال این بیماری از دامی به دام دیگر می باشد که در فصل تابستان شیوع بیشتری پیدا می کند.

خطر شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو درکشتار غیر مجازبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ دکتر علی اکبر حداد زاده گفت: کشتار غیر مجاز دام به معنای کشتار حیوان در خارج از کشتارگاه بدون نظارت کارشناسان دامپزشکی می باشد و یکی از عوامل مهم در شیوع و بروز بیماری تب کریمه کنگو به شمار می رود.

مدیر کل دامپزشکی یزد  افزود: اگر دامی مبتلا به این بیماری باشد و کشتار شود، خون و آلایشات این دام دارای مقدار زیادی ویروس کشنده بیماری کریمه کنگو است که از طریق هر گونه زخم، خراش و یا تماس با مخاطات بدن قادر به نفوذ به درون بدن انسان و بیمار نمودن فرد در معرض تماس است. به همین جهت کارشناسان دامپزشکی همواره به مصرف کنندگان و دامداران هشدار می دهند به هیچ عنوان دامی را خارج از کشتارگاه ذبح ننمایند. همچنین از کشتار دام های تب دار خودداری کنند.

حداد زاده با تاکید بر اینکه  بیماری کریمه کنگو علائم ظاهری مسخصی ندارد به شهروندان توصیه کردبه منظور اطمینان از سلامت گوشت و پیشگیری از ابتلاء به بیماری تب کریمه کنگو قبل از مصرف، آن را به مدت 24 ساعت در یخچال و در دمای 0- 4 درجه سانتی گراد قرار داده و هنگام قطعه بندی گوشت استفاده از دستکش را فراموش ننمایند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.