در هنر معاصر طراحی و نقاشی جدا از هم نیست و کاملاً به هم تنیده است. به نظر من طراحی حتی مهم‌تر از نقاشی بوده و باید به آن توجه ویژه شود.

الهام بیاتی هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اهمیت طراحی گفت: در هنر معاصر طراحی و نقاشی جدا از هم نیست و کاملاً به هم تنیده است. به نظر من طراحی حتی مهم‌تر از نقاشی بوده و باید به آن توجه ویژه شود.

وی افزود: هنرجویانی که در دانشگاه و به صورت آکادمیک در این وادی فعالیت می‌کنند اهمیت مهارت در طراحی را درک کرده و در فراگیری آن اهتمام می‌ورزند تا بعد از رسیدن به سطح مطلوبی از تسلط به طراحی سراغ نقاشی بروند. این در حالی است که در بسیاری از مؤسسات و فرهنگ‌سراها این مهم رعایت نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کسی که چیزی از طراحی نداند هرچقدر هم که در هنر نقاشی موفق باشد قطعاً یک روز با مشکل مواجه خواهد شد.
متأسفانه خیلی از شاگردها و هنرجوهای من بدون داشتن دانش کافی از طراحی به سراغ رنگ رفته و همین علت عدم موفقیت آن‌ها است.

این هنرمند با اشاره به اینکه اثری که خالقش طراحی را به خوبی نشناسد ارزش هنری ندارد اظهار کرد: با وجود اساتید برجسته‌ طراحی و کتاب‌های قوی در این زمینه مثل کتاب آقای محسن وزیری می‌توان به شناخت خوبی از این هنر رسید.

وی در پایان افزود: در حال حاضر متأسفانه برخی به دلیل بی‌سوادی از طراحی گریزانند خیلی از دانشجوها طراحی را فقط به گذاشتن یک مدل و طرح زدن از روی آن محدود می‌دانند در حالی که پیشرفت در طراحی نیاز به مطالعه جدی و آموزش دارد که در این راستا باید از دانش اساتید برجسته کمک گرفت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار