قائم مقام معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت: همزمان با اجرای فاز دوم طرح تحول نظام سلامت، سرشماری خانه به خانه ازجمعیت کلانشهر مشهد از 15 مرداد ماه امسال آغاز می شود.

سرشماری از خانواده های مشهدی برای دریافت خدمات بهداشتي رایگان

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان  دکتر فرهمند با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح تحول نظام سلامت در حاشیه شهر مشهد گفت: با دستور وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي، طرح تحول نظام سلامت در مرکز کلانشهر مشهد نیز اجرايي می شود.

وی افزود: به منظور پايش و شناسايي دقيق جمعيت ساکن در شهر مشهد، قرار است طرح سرشماري از جمعيت شهري با همکاري 800 نفر در قالب 400 تيم دو نفره از 15 مرداد به مدت دو ماه آغاز شود.

قائم مقام معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد خاطر نشان کرد: در راستاي اجراي اين طرح که يک ميليون و 150 هزار نفر از خدمات دانشگاه علوم پزشکی بهره مند شده اند وهمچنین 116 پايگاه سلامت و 41 مرکز سلامت نیز راه اندازي شده است.

دکتر فرهمند با اشاره به اينکه در حال حاضر بيشتر مراجعين به مراکز و پايگاه هاي بهداشتي در مشهد در زمينه مراقبتهاي بارداري و واکسيناسيون است اظهار داشت: با اجراي برنامه مراقبت سلامت و راه اندازي مراکز و پايگاههاي سلامت مورد نياز در شهر مشهد، خدمات فعال سلامت به جمعيت شهری نیز ارائه مي شود.

وي گفت: در اجراي اين برنامه که در حال حاضر در مناطق حاشيه نيز اجرا مي شود مراقبين سلامت علاوه بر خدمات مراقبت جسمي، مراقبتهاي رواني، عاطفي و اجتماعي همچون سبک فرزند پروري،حمايت از زنان آسيب پذير، پيشگيري از آْسيب هاي اجتماعي را نيز ارائه مي دهند.

قائم مقام معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد افزود: اجراي برنامه هاي غربالگري در نظر گرفته شده در طرح مزبور براي جمعيت بالاي 30 سال در زمينه ديابت و پرفشاري خون، ضمن شناسايي افراد مبتلا از بروز آسيب هاي جسماني ناشي از اين بيماريها جلوگيري می کند.

/انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.