دانیالی مدیر کل حفاظت محیط زیست قم :دستور جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری باغات باقی مانده در داخل شهر قم مورد تصویب کمیسیون ماده 5 استان قرار گرفت.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم :سید رحمان دانیالی مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با اشاره به تخریب و تغییرات گسترده در کاربری باغات داخل شهر قم در سال‌های گذشته، گفت: یکی از راهکارهای مناسب برای جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی و داشتن هوایی بهتر در شهر حفظ و نگهداری از باغات و فضای سبز است.

دانیالی با تاکید بر دستور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای جلوگیری از تخریب گسترده باغات در شهر قم، بیان کرد: موضوع تخریب باغات استان قم با جدیت در دستور کار قرار گرفته است و  با پیگیری‌های این سازمان،  دستور جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری باغات باقی مانده در داخل شهر قم مورد تصویب کمیسیون ماده 5 استان قرار گرفت.

وی گفت: براساس مصوبه کمیسیون ماده 5 مورخ 8 تیرماه امسال، با وجود مخالفت برخی دستگاه‌های عضو کمیسیون، تمامی باغات باقی مانده داخل محدوده خدماتی شهر قم که حدود 72 هکتار است، به صورت لکه‌ای از محدوده شهر خارج شده و از این پس اختیار تغییر کاربری این اراضی از سوی نهادهای مرتبط از آن‌ها سلب شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: تصویب این مصوبه راهکاری بسیار مناسب در جهت حفظ باغات و جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری‌های آنها است و می تواند الگویی برای دیگر شهرها و کلانشهرهای کشور باشد. 

دانیالی در پایان گفت: از این پس موضوع تغییر کاربری باغات باید از طریق کمیسیون ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات صورت بپذیرد که ورود هر پرونده به این کمیسیون مشروط به اخذ موافقت اولیه اداره کل حفاظت محیط زیست استان است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: حفظات ، باغات ، قم ، هوای ، پاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.