از 10 تیرماه مصادف با شب ولادت امام حسن مجتبی (ع)، مسابقه بزرگ «دانه‌های دانایی» با حضور 20 هنرمند آثار تجسمی در تهران آغاز شد.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این مسابقه یک حرکت فرهنگی و هنری است که در بستر هنرهای تجسمی با رویکرد ارتباط بیشتر جوانان، نوجوانان و کودکان از طریق نقاشی، گرافیک و دیگر هنرهای تجسمی به موضوعات و مفاهیم ارزشمند اجتماعی، مذهبی و فرهنگی جامعه، طراحی و اجرا می‌شود.

آنچه «مسابقه بزرگ دانه‌های دانایی» را جذاب می‌کند، حضور همه اقشار جامعه و مشارکت آنها در این مسابقه بزرگ و متنوع است. ارزشهای فرهنگی و اجتماعی مسابقه باانتخاب موضوعات مهمی همچون نماز، دفاع مقدس، حقوق شهروندی، تولید ملی، کودک، ایرانشناسی(اقوام و بناها)، ورزش و تفریحات سالم، سینما، صنعتساختمان، مشاهیرعلمی و ادبی، ایران اسلامی سرزمین صلح ادیان الهی، خلیج فارس و فناوریهای نوین ودهها موضوع فرهنگی دیگراست که با نگاهی هنرمندانه توسط هنرمندان مختلف تولید می‌شود و درمکان‌های مختلف عمومی شهر تهران مورد بازدید مردم قرار می‌گیرد. درنتیجه این مسابقه به خودی خود منجربه تولید ارزشها و مفاهیم ارزشمندی است که موجب ارتقای سطح فرهنگی، علمی، مذهبی و نگاه هنری در میان شهروندان میشود.

این مسابقه بزرگ با همکاری و مشارکت شهرداری تهران، شهرکتاب، شبکه اینترنتی تی وی پلاس، ماهنامه تجارت طلایی و موسسه خیریه انجمن اوتیسم هگمتانه و چندین سازمان و موسسه فرهنگی دیگر، در تابستان و پائیز سال ۱۳۹۴ از مجتمع تهران مگامال آغاز میشود.

آنچه مسابقه بزرگ دانه‌های دانایی را جذابتر میکند، طول زمان برگزاری این مسابقه و استفاده از اقشار مختلف در شکل دهی این مسابقه در مراحل مختلف است، که این امر خود موجب یادآوری مجدد ارزش‌های تبلیغ شده در این مسابقه در طول زمانی مشخص، حدود سه ماه  و افزایش مهارت هنری و تجسمی مخاطبان در معرفی و نشر آثار هنری در طول زمان برگزاری مسابقه است.

این مسابقه بزرگ با همکاری دانشگاهها و دانشکدههای هنر و موسسات آموزشی و مدارس هنرهای تجسمی از 10 تیر ماه 1394 و شب تولد امام حسن مجتبی (ع) در مجتمع مگامال آغاز می‌شود. 

این گزارش می‌افزاید: تعداد 100 نماد انار (در ابعاد 70×70 سانتی متر) و تعداد 40 نماد انار (در ابعاد 40×40 سانتی متر) توسط هنرمندان دواطلب بعنوان بوم نقاشی و یا پایه نماد اثر تجسمی در یک کارگاه پیوسته با موضوعات پشنهادی آماده می‌شوند.

براساس این گزارش در آخرین ماه تابستان تمام نمادهای آماده شده در 140 نقطه تهران جهت بازدید عموم توزیع می‌گردد. بیشتر محلهای یاد شده مراکز فرهنگی و عمومی شهر تهران هستند و از طریق رسانه‌های عمومی و اختصاصی، برنامه اجرایی مسابقه به اطلاع عموم مردم می‌رسد.

این گزارش می‌افزاید: کسانی که موفق شوند حداقل ۴۶ نماد را در ۴۶ نقطه شهر تهران شناسایی کنند و از طریق ایمیل، اینستاگرام و یا دیگر رسانهها و امکانات شبکههای اجتماعی و مراسلاتی، به اطلاع برگزار کنندگان برسانند می‌توانند در مسابقه اصلی شرکت می‌کنند. 

لازم به ذکر است؛ شرکت کنندگان همراه با ارسال اطلاعات نمادهای مسابقه باید حداقل به سه پرسش بصورت انتخابی در مورد موضوعات مسابقه نیز جواب بدهند که این بخش شرکت کنندگان را تشویق می‌کند که در مورد موضوعات مسابقه مطالعه و جستجو نمایند.

براساس این گزاش البته روشن است به کسانی که بهترین پاسخها را به سه سوال مسابقه دادهاند و کسانی که همه نمادهای مسابقه را شناسایی کنند و همچنین به بهترین آثار هنری تولید شده، جوایز ویژهای اهداء میگردد و همینطور دیگر شرکت کنندگان در مسابقه نیز به قید قرعه، جوایز نفیسی را دریافت می‌کنند.

تمام نمادهای دانه‌های دانایی در تاریخهای ۱۴ تا ۱۶ مهر ماه  در مجتمع تهران مگامال یکجا به نمایش در می‌آید و در این سه روز ضمن اهدای جوایزبه هنرمندان و شرکت کنندگان مسابقه در سه رتبه بندی، جوایز نفیسی اهداء می‌گردد.

آثار تولید شده در این مسابقه فرهنگی در آخرین روز برنامه طی مراسم ویژهای بصورت یک حراج هنری واقعی، واگذار می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.